۹ دی ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 83151953
T T
۰ نفر
سردار باقری: خروج آمریكا از سوریه اقدام چشمگیری نیست

تهران - ایرنا - رییس ستاد كل نیروهای مسلح گفت: خروج آمریكا از سوریه در كنار حجم بالایی از نیروهای این كشور در منطقه اقدام چشمگیری نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرلشگر محمد باقری صبح یكشنبه در نهمین همایش مالك اشتر كه در ستاد كل نیروهای مسلح برگزار شد گفت: سوریه بعنوان نمادی از تلاش دشمن برای ناامن كردن منطقه جلوی چشم ماست.
وی افزود: آن ها با ایجاد تروریست های تكفیری و گروه هایی همچون داعش كه برخاسته از سرویس های جاسوسی غرب است، به جان حكومت قانونی سوریه افتادند و در كنار حمایت بی دریغ از تروریست ها، حتی در زمان محاصره با كمك بالگردهای خود آنها را فراری می دادند و یا كمك های لجستیك را در اختیارشان قرار می دادند.
رییس ستاد نیروهای مسلح خاطرنشان كرد: بدون اجازه از مردم و دولت سوریه بخشی از آن كشور را مورد تصرف قرار دادند و پایگاه ایجاد كردند.
سردار باقری با بیان اینكه آمریكایی ها، سوریه را تهدید به تجزیه و مردم آن كشور را بمباران كردند، گفت: صهیونیست ها را برای هدف قرار دادن سوریه و كشورهای عربی و منطقه را برای حمایت از تروریست ها تحریك كردند و این حمایت ها در اوج خود اتفاق افتاد.
سرلشگر باقری افزود: آنها هر كاری برای شكست یك دولت قانونی لازم بود به بهانه مبارزه با رژیم صهیونیستی و دوستی با ایران انجام دادند و اكنون خفت بار اعلام خروج از سوریه می كنند.
وی تاكید كرد: خروج نیروهای آمریكایی از سوریه در كنار حجم بالای نیروهای این كشور در منطقه موضوع چشمگیری نیست.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح اظهار داشت: امروز ما دیدیدم كه وعده الهی و وعده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه آمریكا باید منطقه را ترك كند اینگونه محقق می شود.

** مقایسه سفر ترامپ و شمخانی
سرلشگر باقری اضافه كرد: كشورهای ثروتمند منطقه كه می خواستند با بشار اسد مبارزه كنند امروز برای باز كردن سفارت خود در این كشور در صف هستند.
وی عنوان كرد: رییس جمهوری آمریكا كه ادعای قدرتمندترین فرد جهان را دارد دزدانه وارد كشور امن عراق می شود و هواپیمای آن با چراغ های خاموش و قطع سیستم های رادارای و پرده های كشیده در یك پایگاه نظامی بیرون از پایتخت عراق به زمین می نشیند. در حالی كه در همان روز دریابان شمخانی در سفری از قبل اعلام شده به پایتخت افغانستان كه بسیار ناامن تر از عراق است، وارد می شود ملاقات رسمی انجام می دهد و سربلند باز می گردد؛ این تفاوت دو نظام حق و باطل است.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح با تاكید بر اینكه وعده ها و بركت الهی ادامه خواهد داشت، گفت: برای بیان كردن فهرست شكست های آمریكا تلفات و آبروریزی های خفت بار این كشور در منطقه فرصت این سخنرانی كافی نیست.
سرلشكر باقری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به رشد روزافزون فناوری و توطئه های دشمن علیه كشور افزود: در این شرایط كنونی ایستایی داشته باشیم، اگر دائما در حال به روزتر شدن باشیم و به جلو حركت كنیم می توانیم موازنه قدرت بازدارندگی را حفظ كنیم.
وی بیان كرد: دشمن در حال رصد كردن قدرت بازدارندگی ما است و اگر ما حركت به جلو نداشته باشیم تهدید ما را فرا خواهد گرفت.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح تصریح كرد: باوجود تمام تهدیدات و توطئه ها، دشمن جرات تهدید نظامی علیه كشور را از دست داده است و امروز مسئولین می توانند در امنیت كامل به مردم خدمت كنند.
سرلشكر باقری در بخش دیگری از صحبت های خود به روز نهم دی ماه اشاره و اضافه كرد: نهم دی ماه روز مقابله ملی با فتنه و فتنه گران است؛ ملت در این روز نشان دادند كه چگونه بر اوج بصیرت به میدان می آیند و آتش فتنه را خاموش می كنند.
وی عنوان كرد: فتنه گران در آن روز ظلم بزرگی به كشور كردند و سعی داشتند در راستای اهداف دشمن بدبینی ایجاد كنند تا كشور را به آشوب بكشانند اما ملت بزرگ نشان داد كه به موقع به صحنه می آید و از نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری می كند.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران كماكان استوار به راه خود ادامه خواهد داد تا به دست ولی عصر برسد.
سرلشكر باقری همچنین به نهمین جشنواره مالك اشتر نیز اشاره و اظهار داشت: برگزاری این همایش حادثه و امری بزرگ محسوب می شود زیرا باعث می شود كه نقاط ضعف را شناخته و نقاط قوت را تقویت كنیم.
وی افزود: موضوعی به عنوان اشراف طراحی شده است تا علاوه بر شناسایی نواقص و رفع آنها افراد نخبه و توانمند در نیروهای مسلح شناسایی شوند.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح همچنین ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: ایشان از اركان اصلی مبارزه با رژیم صدام بودند و در بخش های مختلف كشوری و حوزوی تلاش های بسیاری كردند. انشالله كه در جامعه باز هم چنین مردانی تربیت شوند.

سیام**9612**1553
۰ نفر