250 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار معدن كاران قرار گرفت

مراغه - ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی كشور با اشاره به حمایت دولت از بخش معدن گفت: از ابتدای سالجاری تاكنون 250 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع «كارا» در صندوق تصویب و برای پرداخت به معدن كاران و فعالان توسط بانك عامل آماده است.

به گزارش ایرنا، فرید دهقانی روز پنجشنبه در نشست فعالان بخش معدن مراغه افزود: در راستای حمایت از فعالان بخش معدن، امسال سامانه «كارا» برای ارائه تسهیلات در این بخش راه اندازی شده و تاكنون از این محل بیش از 250 میلیارد تومان طرح در صندوق بررسی و مورد تصویب قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ارائه طرح توجیهی و سرمایه گذاری در بخش معدن توسط معدن كاران برای تخصیص تسهیلات لازم و حمایتی از آنها ضروری است.
دهقانی اضافه كرد: باتوجه به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در معادن مراغه، از سرمایه گذاران بخش های خصوصی و دولتی و نیز فعالان در این بخش حمایت های لازم انجام می شود.
فرماندار مراغه نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش معدن گفت: براساس رویكردهای دولت تدبیر و امید برای رونق این بخش، دستگاه ها و نهادهای دولتی نیز می توانند در كنار بخش خصوصی در معادن سرمایه گذاری و فعالیت كنند.
حمید شكری افزود: مطالعه، اكتشاف، استخراج و فرآوری محصولات معدنی و معادن از جمله زمینه هایی است كه می توان در آنها سرمایه گذاری متنوع و پربازدهی را شاهد بود.
وی با اشاره به راه اندازی خانه معدن در شهرستان مراغه ادامه داد: در راستای ایجاد انسجام بین واحدهای فعال تولیدی فعال بخش معادن، این تشكل ایجاد می شود.
وی اضافه كرد: با توجه به وجود مزیت های سرمایه گذاری، تاكنون یك شركت فعال بخش خصوصی آمادگی مشاركت و حضور در بخش معدن این شهرستان را اعلام كرده است.
ایوب خیراللهی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز در این نشست گفت: حمایت از فعالیت صنایع و واحدهای تولیدی فعال در بخش معدن از سیاست های دولت بوده و در این راستا اقدامات لازم انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اكنون از مجموع 44 معدن موجود در شهرستان مراغه، 27 معدن مشغول فعالیت های استخراج و تولید هستند.
شهرستان مراغه با 67 میلیون تن ذخیره مواد معدنی، رتبه دوم استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487/518

سرخط اخبار اقتصاد