۱ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83143019
T T
۰ نفر
چهار امدادگر در حمله هوايي عربستان به يمن كشته شدند

تهران - ايرنا - حمله جنگنده هاي عربستان به دو آمبولانس در شهرهاي 'خب' و 'الشعف' در استان 'الجوف' در يمن منجر به كشته شدن 4 امدادگر شد.

به گزارش شبكه خبري 'المسيره'، وزارت بهداشت يمن امروز (شنبه) در بيانيه اي جنايت سعودي در حمله به دو آمبولانس، كادر پزشكي و امدادگران در استان الجوف را محكوم كرد.
وزارت بهداشت يمن در اين بيانيه از سازمان ملل ، فرستاده آن و ديگر سازمان هاي بين المللي خواست، ضمن محكوم كردن اين جنايات ، مرتكبان آن را به دادگاه بين المللي رسيدگي به جرائم جنگي تحويل دهند.
اين بيانيه اقدامات جنايتكارانه دشمنان ملت يمن را نقض قوانين بين المللي و داراي آثار منفي بر تلاش هاي صلح دانست.

** نظاميان سعودي دو تن از اهالي صعده را زخمي كردند
به گزارش شبكه المسيره ، نظاميان سعودي ديروز ( جمعه ) با آتش گشودن بر اهالي شهر مرزي 'منبه ' در استان 'صعده'، دو تن از آنها را زخمي كردند.
اهالي روستاهاي تابعه شهر مرزي 'رازح' نيز ديروز هدف حملات توپخانه اي نظاميان سعودي قرار گرفتند و خسارات مالي زيادي به آنها وارد شد.

** انفجار بمب در حضرموت دو كشته بر جا گذاشت
شبكه المسيره در خبري ديگر اعلام كردكه انفجار ديشب بمبي در مقابل مركز امنيتي شهر 'الشحر' در استان اشغالي 'حضرموت' دو كشته و 15 زخمي بر جا گذاشت.
منابع خبري نزديك به عربستان مدعي شدند كه پس از انفجار يك بمب صوتي در مقابل مقر امنيتي در شهر الشحر در شرق حضرموت ، يك فرد ناشناس سوار بر موتور سيكلت اقدام به انفجار يك بمب در ميان تجمع كنندگان كرد كه بر اثر آن دو تن كشته و 15 تن ديگر زخمي شدند.
استان هاي شرقي و جنوبي يمن كه تحت اشغال ائتلاف سعودي و اماراتي قرار دارند، در چهار سال گذشته شاهد ناامني ها و حوادث تروريستي زيادي بر اثر گسترش فعاليت هاي گروه هاي تروريستي 'داعش' و 'القاعده' در منطقه بوده اند.
عربستان و امارات از ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند كشور عربي و با كمك و چراغ سبز آمريكا، حملات گسترده اي را عليه يمن فقيرترين كشور عربي آغاز كردند تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادي' رئيس جمهوري مستعفي اين كشور به قدرت، به اهداف و زيادخواهي هاي سياسي خود جامه عمل بپوشانند.
خاورم** 1453**1651
۰ نفر

سرخط اخبار جهان