۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۱
کد خبر: 83141894
T T
۰ نفر

تلاش برای نجات كشتی در حال غرق ادامه دارد

۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۱
کد خبر: 83141894
تلاش برای نجات كشتی در حال غرق ادامه دارد

آستارا - ایرنا - منابع محلی اعلام كردند كه یك فروند كشتی تجاری در دهانه اسكله بندر آستارا در حال غرق شدن است و تلاش نیروهای مختلف برای نجات آن همچنان ادامه دارد.

فرماندار آستارا شامگاه پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، این خبر را تایید كرد و گفت: وقوع این حادثه محرز شده و منتظر توضیح مسئولان امر در این راستا هستم.
یونس رنجكش كه در بندر آستارا حضور دارد، ادامه داد: اداره بندر و مسئولان اسكله آستارا به زودی خبرهای تكمیلی را در خصوص علت دقیق این حادثه و تلاش ها برای جلوگیری از آن به فرمانداری گزارش خواهند كرد.
**
روابط عمومی پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستارا نیز اعلام كرد كه به دستور ناخدا دوم محمود طبسی فرمانده این پایگاه، كار لجستیكی و امدادی برای جلوگیری از غرق شدن كشتی آغاز شده است.
به گفته منابع محلی نام این كشتی تجاری، نارگل است و با دو هزار و 500 تن ظرفیت بارگیری، كالاهایی از كشورهای قزاقستان و جمهوری آذربایجان را حمل و در بندر آستارا تخلیه می كند و به علت ایجاد سوراخ در بدنه و وارد شدن آب به آن، در دهانه اسكله آستارا تعادل خود را از دست داده است.
غرق شدن كشتی در بندر آستارا سابقه ای ندارد.
بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی كشور نزدیك ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و حمل و نقل كالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری كشتی های دو هزار و 500 تنی پیش بینی شده و پس از تكمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج كشتی در پنج اسكله اختصاصی را خواهد داشت.
این بندر به مساحت 60 هكتار و برای تخلیه و بارگیری سالانه سه میلیون و 500 هزار تن كالا طراحی شده و یك میلیون و 500 هزار تن آن با یك اسكله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و دو میلیون تن دیگر به تخلیه و بارگیری سایر كالاها اختصاص می یابد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع است و با جمهوری آذربایجان 36 كیلومتر مرز خشكی و 15 كیلومتر مرز دریایی دارد.
7124/2007
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد