۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۶:۰۰
کد خبر: 83134346
T T
۰ نفر
كاهش رشد اقتصادی چین بازار سهام آمریكا را به لرزه انداخت

تهران - ایرنا - نگرانی ها از كاهش رشد اقتصادی چین و افزایش ابهام در توافق انگلیس با اتحادیه اروپا پیرامون برگزیت، بازار سهام آمریكا را این هفته با سقوطی كم سابقه به پایان برد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازار سهام آمریكا جمعه شب در حالی هفته خود را به پایان برد كه شاخص مهم «اس اند پی 500» به پایین ترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید.
این شاخص با 50 واحد سقوط به رقم 2.599 رسید كه افتی 1.9 درصدی را نشان می دهد و به صورت میانگین در یك سال گذشته 3 درصد كاهش داشته است.
همچنین شاخص میانگین صنعتی داوجونز 496 واحد از ارزش خود را از دست داد و روی عدد 24.100 واحد توقف كرد كه از بهار سال جاری كم سابقه بود.
نزدك كامپوزیت نیز كه یكی دیگر از شاخص های مهم بازار سهام آمریكا است، با 159 واحد عقب نشینی، كاهشی 2.3 درصدی را تجربه و در 6.910 واحد توقف كرد.
كارشناسان یكی از مهم ترین علت های سقوط امروز سهام آمریكا را كاهش رشد اقتصادی چین می دانند كه لرزه ای بر بازارهای بورس نیویورك انداخته است.
سقوط سهام در آمریكا در حالی است كه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این كشور كاهش رشد اقتصادی چین را به مثابه پیروزی آمریكا در جنگ اقتصادی با پكن دانست.
ترامپ و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین با توافق برای تعلیق افزایش متقابل تعرفه های واردات، آتش بسی 90 روزه را در جنگ تجاری واشنگتن-پكن اعلام كردند.
یكی دیگر از دلایل افت شاخص های بورس آمریكا تداوم ابهام در حصول توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا پیرامون برگزیت است.
ترزا می نخست وزیر انگلیس همچنان در جلب رضایت پارلمان این كشور برای تصویب توافق خروج از اتحادیه اروپا ناكام مانده و این موضوع آینده روابط لندن با دیگر كشورهای اروپا را در هاله ای از ابهام فرو برده است.
جمعه شب نیز ناكامی «می» در بهبود توافقنامه خروج كشورش از اتحادیه اروپا، طرفداران برگزیت را كه با الگوبرداری از تظاهرات فرانسه جلیقه زرد بر تن داشتند، به خیابان های لندن سرازیر كرد.
شبد**9416**1379
۰ نفر