ترمينال حج در شهر فرودگاهي تهران هر چه سريعتر راه اندازي شود

تهران- ايرنا- نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خواستار سرعت بخشيدن به راه اندازي ترمينال حج در شهر فرودگاهي تهران و فراهم كردن امكان خريد حجاج از بازار داخلي شد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر روز سه شنبه در جمع كاركنان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري گفت: طرح تعالي حج بعنوان سند بالادستي تهيه شده و مي تواند براي رونق بخشيدن وايجاد تحول دراين حوزه مورد استفاده قرار گيرد.
سرپرست حجاج ايراني ضمن مقايسه قيمت ارز به هنگام ثبت نام حج تمتع درسال 85 و امروز، اظهار داشت: در حال رايزني هستيم تا افت پولي كه دربازار ايجاد شده و مردم هم مقصر نبودند به نوعي در برنامه ريزي ها ديده شود.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تصريح كرد: همه موظفند به رئيس جديد سازمان حج و زيارت كمك كنند و مجموعه حج و زيارت ودستگاههاي همكار دست دردست يكديگر كارها را بهتر از گذشته جلو ببرند.
قاضي عسكر گفت: برادراني كه درگذشته دراين حوزه مسئوليت پذيرفتند؛ با قصد خيرتلاش كردند و در شرايط كنوني نيز بايد با تلاش مضاعف شما و ساير نهادهاي همكار نواقص و كاستي ها برطرف شود و با مديريت رئيس جديد سازمان حج و زيارت به جلو گام برداريم.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه در سال هاي گذشته هرسال حدود 86 هزار حاجي، صدها هزارعمره گزار، 2 ميليون زائر اربعين و نزديك به يك ميليون زائر عتبات عاليات داشته ايم و اگر سفرسوريه هم راه بيفتد، زائران حرم حضرت زينب (س) هم به آن اضافه خواهند شد، گفت: سازمان حج و زيارت و بعثه رهبري از بيشترين ظرفيت براي براي برنامه ريزي سفر معنوي اين جمعيت انبوه برخوردارند و بايد در جهت هر چه بهتر اداره شدن آنها و جلب رضايت زائران بيشترين تلاش را به عمل آورند.
قاضي عسكر در ادامه وضعيت اعزام هاي عتبات را راضي كننده ندانست و در عين حال تصريح كرد: زائران ايراني بايد با عزت به اين سفربروند و از رفاه و آسايش لازم برخوردار باشند.
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت رسيدگي به شكايات مردمي را موجب دلگرمي زائران دانست و پيشنهاد كرد از ظرفيت و توانمندي 2 هزار و 500 دفتر خدمات زيارتي در كشور براي سازماندهي سفر حدود 2 ميليون عراقي كه سالانه به ايران سفر مي كنند، استفاده شود.
اجتمام*1933*1193

سرخط اخبار جامعه