۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 83130831
T T
۰ نفر

وقوع هفت جرم عمده در ایلام كاهش یافته است

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 83130831
وقوع هفت جرم عمده در ایلام كاهش یافته است

ایلام - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: هفت جرم از 10 جرم عمده استان ایلام در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با 6 ماهه دوم سال گذشته با كاهش مواجه بوده است.

به گزارش ایرنا، عبدالوهاب بخشنده روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: در میان این جرائم مزاحمت تلفنی با 20 درصد و تصرف عدوانی با 13 درصد بیشترین كاهش تخلف را ثبت كرده است.
وی افزود: كلاهبرداری با هفت درصد، توهین به اشخاص عادی و ضرب و جرح عمدی پنج درصد، افترا سه درصد و تخریب اموال هفت دهم درصد كاهش داشته است.
بخشنده یادآور شد: در مقابل میزان سرقت پنج درصد، ایراد صدمه بدنی 6 درصد و تهدید 2 درصد طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به نیمه دوم سال گذشته افزایش وقوع داشته است.
وی گفت: نظارت بر اجرای درست پروژه نماد ( نظام مراقبت از دانش آموزان) با همكاری معاونت پیشگری از وقوع جرم دادگستری و آموزش و پرورش از برنامه های مهم این معاونت در سال تحصیلی جاری است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام افزود: سامانه جمع آوری گزارشات مردمی در استان ایلام فعال است و مردم هر گونه مشاهده تخلف، انتقاد، پیشنهاد خود را از طریق این سامانه به اطلاع مسئولان دادگستری برسانند تا با همكاری دستگاه های عضو و مرتبط با موضوعات منعكس شده، مساله مورد نظر مخاطبان پیگیری شود.
بخشنده اظهار داشت: از سال 94 تاكنون 18 مورد كارگاه آموزشی پیشگیری از خشونت محله محور برگزار شده و در شهرستان ایلام پنج محله سبزی آباد، بانبرز، مهرآباد و بانبور به عنوان محلات آسیب پذیر شناسایی شده اند.
به گفته وی برگزاری 9 كارگاه با حضور 160 كارشناس برای حل مشكلات حوزه طلاق و ایجاد سازش بین زوجین و نیز تشكیل كارگروه های شورای خانواده با محوریت طلاق با همكاری دستگاه های مرتبط بهزیستی و دادگاه خانواده را از دیگر برنامه های هدفمند این معاونت برشمرد و 24 درصد از پرونده های درخواست طلاق در مراكز مشاوره خانواده منجر به سازش و بازگشت زوجین به زندگی شده است.
بخشنده یكی از معضلات اجتماعی را نبود پاركینگ در مجتمع های مسكونی ذكر كرد و گفت: نبود پاركینگ موجب بروز سرقت خودرو و لوازم آن می شود كه برای كاهش سرقت خودروها شهرداری ها باید نسبت به عدم حذف موضوع پاركینگ مجتمع های مسكونی در تایید طراحی ساختمان حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینكه شهرداری ها از موضوع عدم احداث پاركینگ در مجتمع ها به سادگی عبور می كنند، توضیح داد: شهرداری ها مساله حذف پاركینگ از طراحی نهایی ساختمان را با اخذ جریمه صاحب ملك خاتمه می دهند در حالیكه این موضوع منجر به بروز مشكلاتی چون سرقت خودرو و لوازم ماشین و كمبود پاركینگ و مزاحمت برای شهروندان می شود.
وی تاكید كرد: به منظور پیشگیری از معضل عدم احداث پاركینگ در مجتمع ها و سهل انگاری شهرداری ها نسبت به این قضیه، به صراحت از شهرداری های استان ایلام خواسته شده ایجاد پاركنیگ در ساختمان ها لحاظ و سختگیری های لازم در این خصوص اعمال شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام اظهار داشت: این معاومت با هماهنگی دستگاه های ذیربط چون شهرداری و دادستانی برای جمع آوری و ساماندهی متكدیان ورود كرده است.
وی همچنین از ورود دادستانی به رفع معضل ترافیك و تجمع خودروها در محل درب ورودی اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام اشاره كرد و گفت: با توجه به عریض نبودن كوچه و ازدحام ماشین های عبوری یا خودروهای حامل بیماران این محدوده موجب ایجاد ترافیك و راهبندان كرده كه باید این مشكل هرچه سریع تر مرتفع شود.
وی تجمع نخاله های ساختمانی در محدوده مسیر منتهی به دانشگاه ایلام و مسكن مهر را از عوامل تخریب محیط زیست دانست و گفت: دستگاه قضایی استان نسبت به این موضوع ورود كرده و با خاطیان برخورد قانونی خواهد كرد.
معاون دادگستری ایلام با اشاره به جاده منتهی به دانشگاه علوم پزشكی ایلام تاكید كرد: این مسیر كم عرض بوده و از روشنایی مناسب نیز برخوردار نیست و در شان دانشگاه و دانشجویان نیست از این مسیر تردد كنند، مشخص نیست این مسیر تقریبا 3 كیلومتری طی سال های گذشته چرا تعریض نشده است.
بخشنده در مورد طرح شناسایی و جلب محكومان متواری اظهار داشت: تاكنون 43 درصد از محكومان متواری استان ایلام دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.
7172/6119

سرخط اخبار استان‌ها