۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۸:۳۸
کد خبر: 83130201
T T
۰ نفر
متخلفان پولي و بانكي تحت تعقيب قضايي قرار مي گيرند

كرمان - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان كرمان با هشدار اينكه متخلفان در حوزه پولي و بانكي تحت تعقيب قضايي قرار مي گيرند گفت: در شرايط فعلي كه كشور با مشكل توليد مواجه است اجازه نخواهيم داد عده اي چرخ صنعت و توليد را با مشكل مواجه كنند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي دادگستري كل استان كرمان، يدالله موحد با اشاره به اينكه اشتغالزايي يكي از نيازهاي ضروري جامعه امروز است تصريح كرد: تمام مسئولان بويژه مديران اجرايي، قضايي و بانكي بايد شرعا و قانوني هر آنچه در توان دارند در راستاي رفع موانع و مشكلات اقتصادي بكار گيرند تا بتوانيم از اين شرايط سخت اقتصادي عبور كنيم.
معاون برنامه ريزي و توسعه قضايي دادگستري كل استان كرمان از رسيدگي و مطرح شدن مشكلات سه واحد توليدي استان در جلسه ستاد استاني پيگيري اجراي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي دادگستري استان كرمان خبر داد.
مهدي بخشي نيز در نشست ستاد استاني پيگيري اجراي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: تصميمات خوب و ارزشمندي در راستاي رفع مشكلات و موانع پيش روي اين سه توليد كننده در كرمان اتخاذ شده است.
وي به بيانات اخير دادستان كل كشور در خصوص حمايت از مراكز توليدي و صنعتي اشاره كرد و افزود: تمام سعي مسئولان بايد بر اين باشد كه از فعالان اقتصادي كه در چارچوب قوانين و مقررات حركت كرده اند اما بدليل بروكراسي اداري و بعضا انحرافات بانك ها از قوانين و مقررات دچار مشكل شده اند حمايت كنيم تا از تعطيلي اينگونه مراكز و بي كار شدن كارگران جلوگيري شود.
بخشي بيان كرد: در همين راستا جلسات ستاد استاني پيگيري اجراي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي دادگستري استان كرمان به صورت منسجم و مستمر برگزار مي شود.
اين مقام قضايي عنوان كرد: پس از مطرح شدن مشكلات سه واحد توليدي در كارگروه تخصصي دبيرخانه ستاد استاني، نتيجه اقدامات كارگروه صبح امروز در حضور رياست كل دادگستري استان و ساير اعضاء مطرح شد.
بخشي بيان داشت: عمده مشكلاتي كه در جلسه اجراي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي مورد بررسي قرار گرفت حول محور مسائل بانكي، قراردادهاي مشاركت مدني با بانك و با ادعاي انحراف بانك از مقررات قانوني در بحث مشاركت مدني بود
وي گفت: پس از استماع اظهارات توليدكنندگان و نمايندگان بانك، تصميمات خوبي در راستاي رفع موانع توليد گرفته شد و تكاليفي نيز به منظور مساعدت در اين زمينه به اتاق بارزگاني، اداره كل صنعت، معدن و تجارت و سازمان بازرسي محول شد.
سيد مهدي طبيب زاده، رئيس اتاق بازرگاني استان كرمان نيز گفت: به عنوان بخش خصوصي از اقدامات ارزشمند دستگاه قضايي استان در راستاي حمايت از سرمايه گذاري و اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در استان كرمان تشكر مي كنم.
** مشكلات سه واحد توليدي كرمان مورد رسيدگي قرار گرفت
صببح امروز با حضور رئيس كل دادگستري كرمان، رئيس اتاق بازرگاني، مديركل صنعت، معدن و تجارت و جمعي از مسئولان قضايي استان به مشكلات و موانع پيش روي سه واحد توليدي در استان رسيدگي شد.
اين در حالي است كه با ادامه كار اين واحد هاي توليدي براي 700نفر به طور مستقيم اشتغالزايي ايجاد و در برخي موارد از تعديل نيرو و اخراج جمع زيادي از كارگران جلوگيري مي شود.
** بانكها با نگاه حمايتي به كمك فعالان اقتصادي بشتابند
رئيس كل دادگستري استان كرمان در جلسه ستاد استاني پيگيري اجراي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي دادگستري استان كرمان گفت: بانكها بايد با نگاه حمايتي به توليدكنندگان، نسبت به رفع مشكلات و رفع موانع پيش روي سرمايه گذران و فعالان اقتصادي تلاش كنند.
3029

سرخط اخبار استان‌ها