۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83128006
T T
۰ نفر
طراحي قانون منع به كارگيري بازنشستگان شتابزده بود

تهران- ايرنا - نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين كه به قانون منع به كارگيري بازنشستگان راي مثبت دادم، گفت: طراحي اين قانون شتابزده بود و بايد نقاط ضعف آن ديده مي شد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، «غلامرضا حيدري» روز يكشنبه در نشست خبري حزب اتحاد ملت اظهار داشت: قبل از تصويب قانون منع به كارگيري بازنشستگان، برخي نمايندگان مجلس از جمله اميرآبادي و حاجي دليگاني اين موضوع را به صحن آوردند كه غالب و وسعت آن به اين شكل نبود براي همين ما به آن راي نداديم.
وي افزود: اين موضوع باعث شد تا سوتفاهمي درباره اين طرح ايجاد شود كه پشت اين قانون جبهه پايداري قرار دارد البته من قضاوتي در مورد آن ندارم.
نماينده مردم تهران در مجلس با يادآوري نطق هفتگي محمدرضا عارف رييس فراكسيون اميد مجلس در خصوص اين طرح گفت: نطق وي به شخصه بر روي من تاثير گذاشت و باعث شد من به آن طرح راي دادم.
حيدري ادامه داد: اما به عنوان كسي كه به اين طرح راي مثبت دادم بلافاصله متوجه شدم كه اين طرح شتاب زده است و دوبار هم به آقاي عارف اين موضوع را گفتم. فكر مي كنم وي هم اين موضوع را پذيرفت.
وي تاكيد كرد: اين طرح داراي جوانب مختلف و نقاط مثبت زيادي است اما نقاط ضعف آن هم بايد ديده مي شد زيرا جامع و مانع بودن آن مهم است و يك طرفه نبايد ديده شود.
نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه به موضوع شايسته سالاري اشاره كرد و گفت: پيش از انقلاب در شركت نفت و وزارت نيرو هر فردي در هر شغل قرار مي گرفت، مسير شغلي وي تا انتها مشخص بود و در اين مسير آموزش ها و دوره هاي مختلف را مي گذراند.
حيدري يادآور شد: شايسته سالاري و جانشين پروري موضوعاتي است كه مورد توجه قرار نگرفته و عيب بزرگي در نظام جمهوري اسلامي است كه مي توان آن را برطرف كرد، اگرچه زمانبر است.
وي درباره دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح قانون منع به كارگيري بازنشستگان هم گفت: پس از اين دستور، رييس مجلس شوراي اسلامي به مركز پژوهش ها اين ماموريت را داد اما بايد مراقب بود تا در اين زمينه مانند طراحي آن شتابزده رفتار نشود.
عضو فراكسيون اميد مجلس خاطرنشان كرد: بر اساس شنيده هاي بنده قرار است برخي مشاغل در اصلاحيه اين قانون جزو استثنائات قرار گيرد تا نهادها نيازمند به اخذ مجوز از رهبر انقلاب نباشند.
سيام**9314**1336

سرخط اخبار سیاست