۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83127854
T T
۰ نفر
دانشجويان جامعه را به سمت بيداري و عدالت فرا بخوانند

اروميه- ايرنا- نماينده مردم خوي در مجلس با اشاره به اينكه در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب نياز به عدالت خواهي و ظلم ستيزي در جامعه بيش از پيش احساس مي شود، ‌گفت: دانشجو بايد جامعه را به سمت بيداري و عدالت فرابخوانند.

به گزارش ايرنا، سيدتقي كبيري روز يكشنبه در آيين گراميداشت روز دانشجو در دانشگاه پيام نور خوي افزود: دانشجويان و جنبش هاي دانشجويي بايد ظلم فرياد بكشند و با روشنگري، مسيرهاي انحرافي را به سمت روشني بكشانند.
نماينده مردم شهرستان هاي خوي و چايپاره به 2 ويژگي عمده دانشجويان در جهان اشاره كرد و گفت: قشر دانشجو در سطح دنيا از 2 ويژگي عدالت خواهي و ظلم ستيزي برخوردار هستند.
وي شهادت سه دانشجو در اعتراض به سفر معاون رييس جمهوري وقت آمريكا به ايران را سرآغاز رسمي مبارزه با استكبار در كشور عنوان كرد و افزود: اين سه تن جان خود را فدا كردند تا استقلال، آزادي و عزت ايران باقي بماند.
وي حل دغدغه تامين آينده، زندگي و شغل دانشجويان را از مسوولان نظام خواستار شد و بيان كرد: فارغ التحصيلان دانشگاهي بايد در سريع ترين زمان ممكن وارد كارزار اجرايي و عملي شوند.
كبيري در قسمت ديگر از صحبت هاي خود با اشاره به پروژه هاي در حال كار و اتمام شهرستان هاي خوي و چايپاره، گفت: امروز اغلب پروژه هاي شهرستان خوي در مسير اجرا قرار دارد تا جايي كه بيمارستان امام خميني(ره) خوي به دست مبارك رييس جمهوري افتتاح شد و با افتتاح 2 بيمارستان ديگر اين شهرستان طي سال آينده در مجموع 500 تخت به مجموع تخت هاي اين شهرستان افزوده مي شود.
نماينده مردم خوي در مجلس، دانشكده علوم پزشكي شهرستان را مطالبه به حق مردم دانست و بيان كرد: با همت وزير محترم بهداشت و درمان اكنون دانشكده پزشكي خوي به صورت مستقل فعاليت دارد و با توجه به قول وزير بهداشت، به دانشگاه علوم پزشكي تبديل مي شود.
تقي دادرسي، رئيس دانشگاه پيام نور خوي نيز در اين همايش گفت: دانشجو و دانشگاه گرانيگاه پويايي و توسعه جامعه است.
به گزارش ايرنا، روز 16 آذر/روزدانشجو/، به ياد سه دانشجو (مصطفي بزرگ‌نيا و احمد قندچي و مهدي شريعت‌رضوي) كه هنگام اعتراض به ديدار رسمي ريچارد نيكسون معاون رييس‌ جمهوري وقت ايالات متحده آمريكا و همچنين از سرگيري روابط ايران با بريتانيا، در تاريخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از كودتاي 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران كشته شدند، گرامي داشته مي‌شود.
3072/7132

سرخط اخبار استان‌ها