۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83126667
T T
۰ نفر
دستور رهبر انقلاب به بانك مركزی برای تقویت ارزش پول ملی

تهران- ایرنا- رئیس كل بانك مركزی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستور ایشان به این بانك برای تقویت هرچه بیشتر ارزش پول ملی و نیز رعایت استقلال بانك مركزی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از بانك مركزی، «عبدالناصر همتی» در جلسه دوره ای با مدیران عامل بانك ها تاكید كرد: بانك مركزی و نظام بانكی تمام توان مدیریتی و كارشناسی خود را برای تحقق منویات رهبر انقلاب به كار می بندد.
وی همچنین با اشاره به تاكید رئیس جمهوری درخصوص تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز تولید از مدیران عامل بانك‌ها خواست تسهیلات برای سرمایه در گردش تولید را در اولویت قرار دهند و برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی كه بهره وری دارند، سازوكارهایی تعیین كنند.
رئیس شورای پول و اعتبار با تشریح اهمیت تولید و اشتغال و ضرورت توجه ویژه به آن، از مدیران عامل بانك‌ها خواست برنامه‌ریزی‌های مقتضی در این باره انجام دهند و در صورت نیاز به كمك و مساعدت بانك مركزی اعلام كنند.
وی درباره ساماندهی دستگاه‌های كارت‌خوان و چك‌های تضمینی بر كنترل و نظارت بیشتر تاكید كرد و گفت: بانك ها بر شركت های پرداخت (PSP) نظارت داشته باشند و در صورت رعایت نكردن ضوابط نظارتی بانك مركزی توسط این شركت‌ها، مجوز آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی در این جلسه ضمن تشریح برخی جزئیات لایحه بودجه سال آینده، تاكید كرد: بودجه‌ای متناسب با شرایط ویژه اقتصادی برای سال 1398 تدوین شده و ان‌شااله شرایط مناسبی در پیش خواهیم داشت.
رئیس كل بانك مركزی با یادآوری برنامه بانك مركزی برای اجرای عملیات بازار باز با هدف مدیریت سیاست‌های پولی و سود بانكی، پیش‌بینی‌های انجام شده در قانون بودجه سال 1398 برای تحقق این برنامه را برای مدیران عامل بانك های دولتی و خصوصی تشریح كرد.
مدیران بانك‌ها نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از واحدهای تولیدی تاكید كردند كه ضرورت دارد واحدهای صنعتی نیازمند شناسایی شوند و خواستار ارتقای بهره‌وری و نظام‌های مدیریتی واحدهای تولیدی برای بهره‌برداری بهینه از منابع سرمایه‌ای در اختیارشان شدند. تا از انحراف منابع جلوگیری شود.
اقتصام**9132*2025
۰ نفر