۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸
کد خبر: 83125579
T T
۰ نفر

بارشهای رگباری در خراسان رضوی شدت می گیرد

۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸
کد خبر: 83125579
بارشهای رگباری در خراسان رضوی شدت می گیرد

مشهد- ایرنا- كارشناس مركز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای رگباری كه از شب گذشته در نواحی غربی و شمال غربی این استان آغاز شده با احتمال ایجاد روان آب در مناطق مختلف استان شدت می گیرد.

زهرا مبشری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی كه از عصر دیروز به خراسان رضوی وارد شده است تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و این بارشها همراه با كاهش دما و رعد و برق به ویژه در نواحی جنوبی استان پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: با افت دما كه از امروز در مناطق مختلف خراسان رضوی رخ خواهد داد برای امشب بارش برف به ویژه در جاده ها و نواحی كوهستانی و مرتفع این استان پیش بینی شده است.
وی گفت: بیشترین بارش طی این مدت در نیمه شمالی و جنوب غربی استان خراسان رضوی رخ خواهد داد.
مبشری افزود: برای امروز وزش باد به نسبت شدید در نواحی مختلف خراسان رضوی و همچنین برای روزهای آتی تشكیل مه و كاهش دید به ویژه در جاده های سردسیر و كوهستانی استان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به افت دما در خراسان رضوی بر اثر وقوع بارشها اظهار داشت: از امروز میانگین دما در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی به تدریج كاهش می یابد و تا روزهای میانی هفته آینده كاهش هفت تا 9 درجه ای دمای هوا را شاهد خواهیم بود.
وی بیشینه دمای مشهد طی 24 ساعت گذشته را 22 درجه عنوان كرد و گفت: مشهد طی این مدت گرمترین شهر خراسان رضوی گزارش شده است كه از امروز بیشینه دمای هوا در این شهر به تدریج كاهش یافته و در روزهای میانی هفته آینده به 11 درجه می رسد.
مبشری افزود: قوچان با كمینه دمای یك درجه سلسیوس و مشهد با بیشینه دمای 22 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
3027 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها