۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
کد خبر: 83125198
T T
۰ نفر
اشرف غني: تلاش هاي مشترك به صلح افغانستان كمك مي كند

تهران – ايرنا - محمد اشرف غني رئيس جمهوري افغانستان در ديدار روز پنجشنبه خود با نماينده ويژه آمريكا براي صلح افغانستان با طالبان گفت: تلاش هاي مشترك به دستيابي به صلح پايدار در افغانستان كمك مي كند و به جنگ و بحران طولاني مدت در اين كشور پايان مي دهد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، رئيس جمهوري افغانستان امروز در ديدار با «زلماي خليل زاد» نماينده ويژه آمريكا براي صلح افغانستان، در مورد آخرين تلاش ها براي دستيابي به راه حلي سياسي براي درگيري ها در افغانستان گفت وگو كرد.
بنابر بيانيه منتشر شده از سوي كاخ رياست جمهوري افغانستان، خليل زاد در اين ديدار رئيس جمهوري افغانستان را در جريان سفرهاي خود به كشورهاي منطقه كه بر صلح و مصالحه در اين كشور تمركز داشت، قرار داد.
خليل زاد اوايل روز پنجشنبه پس از ديدار از پاكستان، در راس هياتي وارد افغانستان شد.
بنابر بيانيه كاخ رياست جمهوري افغانستان، «عبدالله عبدالله» رئيس اجرايي افغانستان نيز در اين جلسه حضور داشت.
به گزارش ايرنا، خليل زاد شهريور گذشته به عنوان نماينده وزارت خارجه آمريكا در امور صلح افغانستان تعيين شد و از آن زمان تاكنون اين سومين سفر وي در رابطه با صلح با گروه طالبان به منطقه است.
وي در دو سفر قبلي خود كه آخرين آن در 15 مهر ماه بود، به كابل و قطر سفر كرد و با نمايندگان طالبان در دوحه ديدار كرد و سه شنبه گذشته نيز سومين سفر منطقه اي خود را از اسلام آباد پايتخت پاكستان آغاز كرد.
خليل زاد در اسلام آباد با نخست وزير و وزير خارجه پاكستان ديدار كرد و از رهبران اين كشور خواست كه در كشاندن طالبان به پاي ميز مذاكره همكاري جدي داشته باشد. «عمران خان» نخست وزير پاكستان نيز در اين ديدار تعهد همكاري براي رسيدن به صلح در افغانستان را به خليل زاد داد.
خليل زاد سفر به برخي از كشورهاي آسياي مركزي كه تحت نفوذ روسيه و همسايه افغانستان را نيز در دستوركار خود دارد.
همچنين خليل زاد كه صبح امروز وارد كابل شد، پس از توقفي كوتاه و ديدار با رهبران «دولت وحدت ملي» افغانستان در كابل عازم روسيه شد و قرار است با مقامات آن كشور در باره صلح با گروه طالبان بحث و تبادل نظر كند.
اروپام**9418**2040
۰ نفر