۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲
کد خبر: 83124813
T T
۰ نفر

توليدات آذرآب افتخار ايران اسلامي است

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲
کد خبر: 83124813
توليدات آذرآب افتخار ايران اسلامي است

اراك - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: توليدات شركت صنايع آذرآب باعث افتخار كشور است و اين وزارتخانه با تمام توان از فعاليت هاي توليدي اين شركت حمايت مي كند.

به گزارش ايرنا، « رضا رحماني» روز پنجشنبه‌ در بازديد از شركت صنايع آذرآب اراك، افزود: نمونه توربين هاي 65 متري ساخت اين واحد توليدي در كمتر كشوري وجود دارد كه اين مهم نشان از ظرفيت بالاي صنعتي استان مركزي و كشور است.
وي ادامه داد: در سال هاي اخير آذرآب با مشكلاتي روبرو شده بود اما اكنون اين شركت با بيش از 70 ‌درصد ظرفيت اسمي فعاليت مي كند و دولت اين ظرفيت برجسته را از افتخارات كشور مي داند.
وزير صنعت، معدن و تجارت بيان كرد: حمايت از كالاي ايراني ملاك توسعه پايدار است و همه بايد به اين موضوع به عنوان يك تكليف جدي نگاه كنند.
رحماني افزود: وزارت صنعت با تمام توان به مقوله حمايت از كالاي ايراني و ساخت كالاهاي مشابه در داخل كشور توجه دارد و با تمام قد پشت سر توليدكنندگان ايستاده است.
وي ادامه داد: آذرآب امروز هزار تن توليدات خود را وارد بازار مي كند كه حدود هفت برابر توليدات ماه هاي قبل است و ظرفيت فعاليت بيش از اين است.
وي افزود: هر كجا كه طرح هاي توسعه اي و ايجابي وجود داشته باشد بايد بر اساس تكليف و قانون از توان داخل استفاده شود و تاكنون از واردات كالاهايي كه توان ساخت آن در كشور وجود دارد، جلوگيري شده است.
وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص رفع موانع توليد در گروه توليدي فولاد و نيشكر هفت تپه گفت: در اين راستا با تدبير صورت گرفته از سوي استانداري خوزستان، وزارت كشور، صنعت و كار، وضعيت به حالت عادي بازگشته است.
استاندار مركزي نيز در اين بازديد گفت: مقام عالي وزارت در اولين سفر كاري خود به اين استان سفر كرد كه اين نشان از توجه ويژه به توليد و صنايع استان مركزي دارد.
سيد « علي آقازاده» افزود: وزير صنعت، معدن و تجارت با صنعت استان مركزي و مشكلات آن آشنايي دارد و در نشست اقتصاد مقاومتي مشكلات صنايع عنوان مي شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت پس از ورود به اراك مورد استقبال گرم مسئولان قرار گرفت و در اولين برنامه كاري خود از شركت هپكو بازديد كرد.
حضور در گلزار شهداي اراك، شركت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي و بازديد شركت توليدي واگن پارس، حضور در دوازدهمين نمايشگاه تخصصي صنعت و معدن استان مركزي از ديگر برنامه هاي سفر يك روزه وزير صنعت، معدن و تجارت به اين استان است.
شركت صنايع آذرآب اراك از صنايع پيمانكاري عمده كشور است كه در سال 1364 در اراك آغاز به كار كرد.
اين شركت مادر تخصصي در حوزه طراحي، ساخت و نصب انواع بويلرهاي نيروگاهي و صنعتي ،مخازن تحت فشار، مبدل هاي حرارتي و تجهيزات نفت، گاز، پتروشيمي، فولاد، صنايع قند، شكر و سيمان فعاليت دارد.
اين شركت مادر تخصصي در حوزه طراحي، ساخت و نصب انواع بويلرهاي نيروگاهي و صنعتي، مخازن تحت فشار، مبدل هاي حرارتي و تجهيزات نفت، گاز، پتروشيمي، فولاد، صنايع قند، شكر و سيمان فعاليت دارد.
اين شركت در سال 1389 به بخش خصوصي واگذار شده است.
3017/3005/3075/

سرخط اخبار استان‌ها