۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83124764
T T
۰ نفر
تامين ماشين آلات راهسازي كشور با مشاركت هپكو در دستور كاراست

اراك - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تامين ماشين آلات مورد نياز بخش معادن و راهسازي كشور با مشاركت فعالانه هپكو در دستور كار اين وزارتخانه است.

به گزارش ايرنا، «رضا رحماني» روز پنجشنبه در جريان سفر يكروزه به استان مركزي و بازديد از واحد توليدي هپكو اراك افزود: تامين بخشي از ماشين آلات راهسازي و معادن كوچك كشور از طريق توليدات شركت هپكو، ضمن حفظ وضع موجود، افزايش توليد و رونق اقتصادي در اين شركت را به همراه دارد.
وي ادامه داد: بازگشت هپكو اراك به چرخه توليد اتفاق مباركي است كه با صبر و بردباري كاركنان و پيگيري هاي استان مركزي محقق شده كه شرايط اين شركت هر روز بهتر از گذشته مي شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت تكميل طرح هاي نيمه تمام صنعتي به خصوص طرح هاي با پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد را از اولويت هاي اصلي دولت تدبير و اميد عنوان كرد و ادامه داد: اكنون طرح هاي نيمه تمام صنعتي بسياري در نقاط مختلف كشور وجود دارد كه با تكميل و هدايت آنها به چرخه توليد، فرصت اشتغال پايدار در كشور ايجاد مي شود.
رحماني گفت: نوسازي و به روز رساني تجهيزات و عوامل توليد نيز از ديگر برنامه هاي دولت در سال جاري است و مصوبات بسياري در نشست هاي ملي در اين خصوص صادر و در حال اجرا است.
وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: حمايت از توليد و اشتغال با جديت هر چه تمامتر در اين وزارتخانه و مجموعه دولت تدبير و اميد دنبال مي شود و موفقيت هاي چشمگيري نيز به دست آمده است.
رحماني ياد آور شد: استان مركزي به عنوان قطب صنعت كشور شهرت دارد و يكي از برنامه هاي اصلي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز فعال سازي هر چه بيشتر صنايع اين استان است.
بازديد از شركت هپكو و آذر آب، حضور در گلزار شهداي اراك، شركت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي و بازديد از دوازدهمين نمايشگاه تخصصي صنعت و معدن استان مركزي از جمله برنامه هاي سفر يك روزه وزير صنعت، معدن و تجارت به اين استان است.
شركت هپكو در سال 1351 در زميني به وسعت 90 هكتار با هدف مونتاژ ماشين آلات راه سازي تاسيس و از سال 1354شروع به فعاليت كرد.
شركت هپكو اراك در حال حاضر 22 نوع ماشين آلات راه سازي از جمله گريدر، لودر و غلتك توليد مي كند كه هشت نوع محصولان آن تحت ليسانس كشورهايي از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
كارخانه هپكو در اوج پيشرفت و بالندگي در سال 1385 به دنبال سياست هاي اصل 44 به بخش خصوصي واگذار شد.
3017/1955/3075/

سرخط اخبار استان‌ها