۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 83123329
T T
۰ نفر
یكهزار مددجوی بهزیستی خراسان شمالی متقاضی مسكن هستند

بجنورد- ایرنا- مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اكنون یكهزار مددجوی زیر پوشش این اداره كل در انتظار تامین مسكن و پشت نوبت هستند.

اسماعیل قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای كمك به خانه دار شدن خانواده ها با یك نفر معلول در شهرها، بهزیستی 80 میلیون ریال كمك بلاعوض می پردازد و بخشی از هزینه های خرید و یا ساخت خانه در قالب پرداخت تسهیلات بانكی تامین می شود.
وی در باره كمك به تامین مسكن مددجویان بهزیستی در استان گفت: در این زمینه ساخت 294 واحد مسكن در گلستان شهر بجنورد در دستور كار است كه تاكنون 200 واحد تكمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی خاطرنشان كرد: اجرای 94 واحد باقیمانده هم 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
مدیركل بهزیستی خراسان شمالی در باره كمك به خانه دار شدن خانواده ها با دو معلول و بیشتر گفت: بر اساس تفاهم چند جانبه، تامین مسكن برای این خانواده ها در دستور كار است و در این استان 239 خانواده در شهر و روستا خانه دار شده اند.
قربانی افزود: 200 خانوار دو معلول و بیشتر هم به متقاضیان مسكن افزوده شده اند كه با همكاری بهزیستی، بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی پیگیری های لازم انجام می شود.
وی با بیان اینكه یكی از اقدامات برای رفاه معلولان، افزایش میزان مستمری و افزایش شمار مستمری بگیران است افزود: در استان تا تابستان امسال، تنها پنج هزار نفر معلول از مستمری بهره مند بودند اما اكنون 17 هزار و 881 خانوار از این خدمت بهره مند هستند.
مدیركل بهزیستی خراسان شمالی تصریح كرد: میزان مستمری برای معلولان بر اساس بعد خانوار، یك میلیون و 80 هزار ریال تا چهار میلیون ریال متفاوت است.
در خراسان شمالی 19 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی هستند.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها