۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83120131
T T
۰ نفر
بن سلمان عربستان را به كشوري حامي صهيونيست ها تبديل كرده است

الجزيره-ايرنا- شماري از احزاب موريتانيايي با صدور بيانيه اي، ضمن مخالفت با ديدار «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان از كشورشان ، تصريح كردند او عربستان سرزمين حرمين شريفين را به حامي قدرتمند رژيم صهيونيستي تبديل كرده است.

به گزارش ايرنا، تارنماي «الاخبار » موريتاني نوشت، ائتلاف احزاب مخالف دولت ( شامل بيش از 10 حزب ) در بيانيه اي تصريح كردند، بنا بر شهادت رئيس جمهوري آمريكا، اگر عربستان نبود، 'اسراييل' اكنون در تنگناي بزرگي بود.
اين احزاب در اين بيانيه ،جنايت قتل جمال خاشقچي روزنامه نگار عربستاني در كنسولگري كشورش در استانبول را شديدا محكوم كرده و خواستار تحقيقات جدي و فراگير براي معرفي عاملان اصلي آن و محاكمه آن ها شد.
در اين بيانيه آمده است، موضع گيري هاي بن سلمان باعث آسيب وارد شدن به منافع مسلمانان و عرب ها شده است زيرا او با هماهنگي با آمريكا سعي در از بين بردن حقوق فلسطيني ها دارد و از سوي ديگر ، حقوق بشر و آزادي بيان را زير پا مي گذارد.
اين احزاب در ادامه با انتقاد از سياست هاي وليعهد عربستان تصريح كردند، ماموران تحت فرمان بن سلمان خاشقچي را به كنسولگري عربستان در استانبول كشاندند تا او را به قتل برسانند و پس از آن جسد او را تكه تكه كردند و هنوز هم بن سلمان مسئول مستقيم اين جنايت محسوب مي شود، علاوه بر اين، بن سلمان با زير پا گذاشتن اصل آزادي بيان، سعي در بستن دهان مردم و به زندان انداختن روزنامه نگاران، علما و انديشمندان دارد.
اين احزاب در پايان تاكيد كردند همه كساني كه به حقوق فلسطيني ها و بر حق بودن آن ها اعتقاد دارند ، مدافعان حقوق بشر ، آزادي بيان و آزادي مطبوعات بايد مخالفت خود را با ديدار بن سلمان از موريتاني اعلام كنند.
روز جمعه نيز گروهي از دانشجويان دانشگاه نواكشوت با برگزاري تجمعي، مخالفت خود را با ورود بن سلمان به كشورشان اعلام كردند و او را جنايتكار دانستند.
وليعهد عربستان قرار است امروز يكشنبه براي ديداري چند ساعته وارد نواكشوت شود و پس از آن عازم الجزاير مي شود.
شماري از وزيران سعودي و از جمله «عادل الجبير» وزير خارجه عربستان امروز پيش از ورود بن سلمان به نواكشوت رفتند و مورد استقبال «اسماعيل ولد الشيخ احمد » وزير خارجه موريتاني قرار گرفتند.
خاورم **2041**

سرخط اخبار جهان