۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 83116776
T T
۰ نفر
معاون وزير كشور از كارخانه بافت بلوچ ايرانشهر بازديد كرد

زاهدان - ايرنا - بابك دين پرست معاون هماهنگي و امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزارت كشور امروز/پنجشنبه/ از كارخانه بافت بلوچ ايرانشهر و مناطق روستايي اين شهرستان بازديد كرد.

به گزارش ايرنا بابك دين پرست در ادامه حضور ميداني خود در سيستان و بلوچستان امروز پنجشنبه وارد شهرستان ايرانشهر شد و مورد استقبال گرم فرماندار، مسئولان، علما و معتمدان اين شهرستان قرار گرفت.
وي ضمن بازديد از روستاهاي كليري، سور جهان و نوك آباد زردكو از توابع بخش‌ مركزي و كارخانه بافت بلوچ ايرانشهر در نشست شوراي اداري اين شهرستان شركت كرد.
معاون هماهنگي و امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزارت كشور هدف از سفر خود به سيستان و بلوچستان را تدوين سند جامع توسعه اين استان و ارائه گزارش به رئيس جمهوري اعلام و گفت: در اين سفر مصوبات قبلي سفر هاي گذشته مقامات كشور به شهرستان‌هاي مختلف اين منطقه بررسي و پروژه هاي نيمه تمام پيگيري مي شود.
وي همچنين فعال كردن و رونق بخشيدن به پروژه‌هاي عمراني، كشاورزي، اشتغالزايي و توليدي جنوب سيستان و بلوچستان را از ديگر اهداف سفر خود به اين استان عنوان كرد.
دين پرست خشك شدن قنوات، آب آشاميدني روستايي، افت ولتاژ برق، راه روستايي و بيكاري را از عمده خواسته هاي روستاييان جنوب سيستان و بلوچستان عنوان كرد.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه ايرانشهر هم به ظرفيت و قابليت هاي اين شهرستان در بخش هاي كشاورزي، معدني و گردشگري پرداخت و گفت: به بركت نظام جمهوري اسلامي خدمات ارزنده اي در منطقه صورت گرفته اما با توجه به عمق محروميت هنوز نياز به توجه بيشتري است.
نبي بخش داودي افزود: ايرانشهر در قلب بلوچستان واقع شده و داراي قابليت هاي بالقوه در بخش‌هاي مختلف است.
معاون هماهنگي و امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزارت كشور چهارشنبه شب پس از بازديد از مناطق مختلف مرزي سراوان در نشست شوراي اداري اين شهرستان حضور يافت و براي توسعه منطقه تصميماتي جهت پيگيري و اطلاع به رئيس جمهوري مصوب شد.
دين پرست در اين نشست اظهار داشت: موضوع تخصيص اعتبار به منظور ساخت بدون وقفه سد ماشكيد سفلي از طريق نهاد رياست جمهوري پيگيري خواهد شد.
وي اظهار داشت: پيگيري ايجاد بازارچه مرزي جديد در حوزه شهرستان سراوان و بهبود وضعيت خدمات رساني و ايجاد امكانات رفاهي در بازارچه هاي فعلي را از طريق شوراي ساماندهي مبادلات مرزي پيگيري خواهيم كرد.
معاون وزيركشور گفت: تلاش مي كنيم مشكلات فعلي بازارچه كوهك سراوان در مدت 10 روز آينده حل شود‌.
وي افزود: براي كنترل قاچاق و كدينگ كارت هاي سوخت حوزه سراوان بايستي راه حل مناسبي انديشيده شود.
دين پرست خاطرنشان كرد: مستندات تبديل مجتمع آموزش عالي سراوان به دانشگاه آماده شده و به استحضار رئيس جمهوري مي رسد‌.
وي پيرامون ساخت جايگاه ذخيره سوخت در سراوان نيز گفت: با توجه به ضرورت و نياز شهرستان اين مساله امكان سنجي شود.
معاون وزير كشور گفت: موضوع آبهاي زيرزميني دشت تهلاب، با مسئوليت شركت سهامي آب منطقه اي سراوان به صورت علمي و كارشناسي مورد مطالعه و تحقيق قرار گرفته و نتيجه مطالعات به وزارت كشور اعلام شود.
وي بيان كرد: موضوع پي گيري ايجاد مرز رسمي در كوهك، تقويت و توسعه گمرك سراوان و افزايش نيروي انساني گمرك نيز بايستي مورد توجه قرار گيرد.
دين پرست افزود: تامين اعتبار براي مرمت قنوات منطقه به عنوان يك موضوع جدي براي كاهش مشكلات كم آبي منطقه پيگيري مي شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزارت كشور به منظور پيگيري مصوبات سفر وزير كشور به سيستان و بلوچستان و زمينه ‌سازي تنظيم سند توسعه جنوب آن، به اين استان سفر كرده است.
7314**3213

سرخط اخبار استان‌ها