۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83113084
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: عملكرد غلامی بهتر از سایر وزرا است

تهران- ایرنا- عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینكه تنها كمی بیش از یك سال از وزارت منصور غلامی گذشته در خصوص طرح استیضاح وزیر علوم گفت: مدت زیادی نیست كه منصور غلامی برسر كار آمده وی دراین مدت نسبت به سایر وزرا عملكرد بهتری داشته است.

محمد قمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: اگر منصفانه قضاوت كنیم خواهیم دید برخی مشكلات كنونی به خارج از دانشگاه مربوط است و وزیر علوم برای رفع آنها كاری نمی‌تواند انجام دهد.
این نماینده مجلس گفت: از جزئیات طرح استیضاح مطلع نیستم اما به نظرم در شرایط كنونی كه دولت درگیر با آمریكا و جنگ اقتصادی است مطرح شدن چنین مواردی به صلاح نیست.
وی ادامه داد: باید اجازه دهیم دولت برای انجام كارهایش تمركز لازم را داشته باشد. هرچند استیضاح حق نمایندگان است اما این حق، تنها راه نیست بلكه نمایندگان می توانند با طرح سوال یا تذكر مشكلات حوزه دانشگاه‌ها و وزارت علوم را حل كنند.
قمی با اعلام این خبر كه طرح استیضاح هنوز در كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است گفت: آن مقداری به وزارت علوم مربوط می شود قابل اغماض است و با تذكر و طرح سوال قابل حل شدن است. این در حالیست كه طرح استیضاح می‌تواند برای وزارت علوم چالش ایجاد كند.
وی در پاسخ به این سوال كه چه مسائلی از دانشگاه ریشه در بیرون از وزارت علوم دارد، گفت : به دلیل شرایط اقتصادی و ارزی ، در حوزه‌های پژوهشی دانشگاه مشكلاتی ایجاد شده است. چنین مسائلی ریشه در بودجه نویسی كشور و دیگر مسائل دارد و وزیر علوم نمی‌تواند برای حل آنها كاری انجام دهد.
وی گفت: با توجه به اینكه چند وزیر تازه وارد كابینه شده‌اند و دولت نفسی تازه كرده است. طرح استیضاح جدید مشكلی را حل نخواهد كرد؛ همانطور كه استیضاح وزرای كار و اقتصاد، مسائل را حل نكرد و سیاست‌های این وزارتخانه‌ها تغییری نكردند. این روزها، به دلیل شرایط ایران در منطقه و جهان، استیضاح وزیر علوم ضروری نیست.
به گزارش ایرنا، چندی پیش محمدرضا رضایی كوچی از جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داده بود.
وی دلایل امضا كنندگان این طرح را انتخاب‌های سیاسی و ناكارآمد در دانشگاه‌ها، كاهش كیفیت علمی و انتخاب مدیران ناكارآمد در دانشگاه ها اعلام كرده بود. همچنین حذف برخی دانشگاه‌ها و تجمیع دانشگاه‌های مؤثر، عدم نگاه به توسعه دانشگاه‌ها و ضعف مدیریتی از دیگر محورهای تقاضای استیضاح اعلام شده بود.
ب.ل**1601**
۰ نفر