۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83110009
T T
۰ نفر

محور سخنان ائمه جمعه استان كرمان

۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83110009
محور سخنان ائمه جمعه استان كرمان

كرمان - ايرنا - لازمه داشتن بيداري و بصيرت، جايگاه بسيج و تاكيد بر حفظ وحدت از جمله محورهاي سخنان ائمه جمعه استان كرمان است.

به گزارش ايرنا، امام جمعه رفسنجان، بيداري و بصيرت را لازمه بقاي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و گفت: توفيقات، بصيرت و بيداري بسيج سبب شكل گيري هسته هاي مقاومت در كشوهاي اسلامي و موجب ايجاد رعب و وحشت در دشمن شده است.
حجت الاسلام عباس رمضاني پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته رفسنجان افزود: بسيج در كشورهاي اسلامي ديگر نيز شكل گرفته و در غزه به عنوان حزب الله دوم تشكيل شده كه نشأت گرفته از كارآمدي و توانمندي بسيج ايران است.
وي تصريح كرد: مردم و جوانان برومند ايران اسلامي راه بسيج را رها نكنند و در تقويت آن كوشا باشند.
حجت الاسلام رمضاني پور، نقش بسيج سازندگي را در برون رفت از محروميت بي بديل خواند و افزود: بسيج در جاي جاي ايران بازويي توانمند و عملكرد بسيج قابل ستايش و تقدير است.
وي به ميلاد با سعادت پيامبر گرامي اسلام و امام صادق (ع) و هفته وحدت اشاره كرد و گفت: هفته وحدت و همبستگي بين ملت و مسئولان بايد بيش از پيش گرامي داشته شود تا هم در داخل توانمند شويم، هم دشمنان در خارج از كشور فكر توطئه عليه ايران را از سر خارج كنند.
امام جمعه رفسنجان، جنگ امروز را اقتصادي عنوان و تصريح كرد: برخي كشورهاي خارجي، آمريكا را در برنامه تحريم ها عليه ايران همراهي نكردند و اين شكستِ دشمن از بيرون است. وي افزود: لذا از درون نيز بايد ملت و مسئولان مشكلات داخلي را با سرعت رفع كنند زيرا مردم به نظام مقدس جمهوري اسلامي پايبند هستند و اعتقاد راسخ دارند.
وي گفت: 60 درصد از خانواده ها قشر ضعيف هستند كه در معيشتشان مشكل دارند پس دولتمردان و مسئولان با همبستگي، احتكار و گرانفوشي را حذف و اميدواري را در جامعه تزريق كنند.
** امام جمعه ريگان: امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب بزرگترين منادي وحدت عصر حاضر هستند
حجت الاسلام علي رنجبر ماهاني در خطبه هاي نماز وحدت آفرين جمعه ريگان افزود: بزرگترين منادي وحدت در قرن حاضر حضرت امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي است.
وي تصريح كرد: وحدت فقط در سايه ولايت و مرجعيت امكان پذير است نه در ذوب شدن در جريانات و احراب سياسي.
امام جمعه ريگان اظهار داشت: مقام معظم رهبري در ديدار نخست وزير عراق فرمودند وحدت بين دولت ايران و عراق اتحاد ملي است.
حجت الاسلام رنجبرماهاني با اشاره به اينكه رمز تمام گرفتاريهاي كشورهاي اسلامي اختلاف در كلمه و ناهماهنگي است افزود: رمز پيروزي وحدت كلمه و ايجاد هماهنگي است.
وي به سالروز تشكيل بسيج مستضعفين اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري شاخص هايي را براي بسيج ترسيم كردند كه يكي از اين شاخص ها اين است بسيجي اخلاص در عمل دارد و براي خدمت مزد نمي خواهد و منتي هم براي جامعه ندارد.
امام جمعه ريگان تصريح كرد: بسيجي آرمان گراست و درصدد تحقق آرمانهاي الهي در جامعه است.
حجت الاسلام رنجبر ماهاني با اشاره به اينكه بسيجي پيش رو ميدانها است ابراز كرد: بسيجي جرات و جسارت حضور در عرصه هايي را كه تا به حال كسي به آن وارد نشده را دارد.
وي بيان داشت: بسيجي داراي بصيرت است و بصيرت ديني و سياسي بسيجي موجب مي شود در تمامي صحنه هاي دفاع از انقلاب حضور داشته باشد.
خطيب جمعه ريگان با اشاره به فرمايش امام خميني (ره) مبني بر اينكه بسيج تنها منحصر به ايران اسلامي نيست و بايد هسته هاي مقاومت را در تمام جهان به وجود آورد اظهار داشت: ما امروز هسته هاي مقاومت را در حزب الله لبنان، عراق، نيروهاي ملي دفاع سوريه و مقاومت فلسطين و انصارالله يمن مشاهده مي كنيم.
حجت الاسلام رنجبر ماهاني با اشاره به اينكه فلسطين اسرائيل را يك قدم به سمت نابودي كشاند اظهار داشت: روزگاري مردم فلسطين با سنگ مقاومت مي كردند اما امروز شاهد شليك بيش از 470 موشك به اسرائيل بوديم و اين عجر و ناتواني اسرائيل را نشان مي دهد.
وي به هشتم آذر سالروز شهادت دكتر شهرياري اشاره و تصريح كرد: تنها منطق آمريكا و حاميانش براي جلوگيري از پيشرفت و رشد علمي و هسته اي در ايران ترور دانشمندان هسته است.
3029/7442/7433

سرخط اخبار استان‌ها