۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۹
کد خبر: 83109670
T T
۰ نفر
نبود صنایع تبدیلی معضل بخش كشاورزی چهارمحال و بختیاری است

شهركرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نبود صنایع تبدیلی در فرآوری محصولات تولیدی در بخش كشاورزی، بزرگترین خلاء و معضل برای درآمدزایی بهره برداران و كوتاه كردن دست دلالان در این استان است.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی عصر پنجشنبه در آیین چهارمین جشنواره انار روستای 'دورك' شهرستان كیار افزود: این استان با تولید سالانه 24 هزار تن بادام، یكهزار و 100 تن انار، 24 هزار تن ماهی سردابی و بیش از 6هزار تن قارچ دكمه ای از داشتن واحدهای فرآوری محروم است.
وی میزان محصول بادام از ارقام 'مامایی' صادراتی این خطه را 15 هزار تن برآورد و تصریح كرد: در صورت تبدیل محصول بادام به مغز، فرآوری و بسته بندی استاندارد جهانی، میزان درآمد حاصل از این نوع محصول در سال 2 برابر اعتبارات عمرانی استان خواهد بود.
عباسی در ادامه بخش كشاورزی را مهمترین پتانسیل اقتصادی این استان دانست و تاكید كرد: تنوع فعالیت های تولیدی و اشتغالزا در بخش های زراعت، شیلات، باغات، دامپروری و دیگر زیر بخش ها و نیز بالابودن جمعیت بهره برداران و فعالان این بخش با جمعیت افزون بر 66 هزار نفر بیانگر اهمیت اقتصادی این بخش است.
وی گفت: بخش كشاورزی از نظر تامین منابع غذایی، ایجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده به عنوان یكی از مهمترین بخش های اقتصادی نیازمند حمایت است.
عباسی از تولید سالانه یك میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی استان خبر داد و اظهار داشت: این استان بلحاظ وجود منابع آب و خاك مناسب برای توسعه كشاورزی دامپروری موقعیت ممتازی دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره انار روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان در روستای دورك اناری شهرستان كیار برگزار شد.
روستای دورك اناری با تولید سالانه یكهزار و 100 تن انار و 12 تن رب انار همه ساله میزبان گردشگران سراسر كشور است.
6199/6021

سرخط اخبار استان‌ها