۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 83108259
T T
۰ نفر
بند قرارداد دمبله، بارسا را وادار به عقب نشيني مي كند

تهران- ايرنا- بندهاي مندرج در قرارداد اوليه «عثمان دمبله» مهاجم فرانسوي و دمدمي مزاج بارسلونا، «ارنستو والورده» سرمربي اين تيم را در خصوص نيمكت نشين كردن وي وادار به عقب نشيني خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، روزنامه آ. اس اسپانيا روز چهارشنبه نوشت: در صورتي كه باشگاه بارسلونا تصميم به فروش دمبله بازيكن فرانسوي خود بگيرد، موظف است مطابق قرارداد اوليه اي كه با باشگاه بروسيا دورتموند به امضا رسانده است، مبلغ تقريبي 40 ميليون يورو به باشگاه آلماني پرداخت كند.
روزنامه آلماني «دي وِلت» تاييد كرده است كه آبي اناري ها در راستاي هر گونه تلاش در جهت فروش دمبله در پنجره زمستاني آتي، با مانعي بزرگ روبرو خواهند بود.
در واقع، كاتالان ها در سال 2017 مبلغ 105 ميليون يورو براي بهره مند شدن از خدمات مهاجم فرانسوي پرداخت كردند، اما مسائل مرتبط با رفتارهاي غير ورزشي وي كه اخيرا موجب بروز تنش مابين او و باشگاه اسپانيايي شده است، مقامات اين تيم را بر آن داشته تا نسبت به فروش وي اقدام كنند.
با اين حال، بندهايي در قرارداد دمبله كه تا ژوئن 2022 اعتبار دارد، گنجانده شده كه در صورت برآورده شدن انتظارات يا اصطلاحا اهداف تعيين شده از سوي كاتالان ها شامل تعداد گل، تعداد بازي ها، عناوين و افتخارات و ... آبي اناري ها را ملزم به اجراي تعهدات خود مي كند، تعهداتي كه فروش احتمالي اين بازيكن را در هاله اي از ابهام قرار داده است.
به عبارت ديگر، از آنجا كه اهداف مشخص شده توسط بارسايي ها ظاهرا از سوي دمبله برآورده شده و يا تا زمان پايان قرارداد وي پيش از فرا رسيدن تاريخ انقضا (ژوئن 2022) برآورده خواهد شد، بند پرداخت مبلغي معادل 40 ميليون يورو را به طور خودكار به حساب دورتموند فعال مي كند.
اين در حالي است كه شايعات، از تمايل باشگاه هاي ليورپول و آرسنال براي جذب مهاجم 21 ساله آبي اناري ها حكايت دارد و آن ها مبلغي در حدود 60- 65 ميليون يورو پيشنهاد داده اند، اما بارسلونا ظاهرا تا رسيدن پيشنهاد 80 ميليون يورويي براي مهاجم دمدمي مزاجش، دست نگه داشته است.
دمبله تا اينجاي فصل 6 گل براي بارسلونا به ثمر رسانده است، اما از بازي مقابل رئال بتيس به بعد، نيمكت نشين شد.
با وجود گمانه زني ها در مورد مشكلات انضباطي دمبله، اخبار منتشر شده در خصوص پرداخت 40 ميليون يورويي به دورتموند كه در صورت تصميم به فروش وي به طور خودكار الزام آور مي شود، مي تواند «ارنستو والورده» را مجبور به نشان دادن «پرچم سفيد» به دمبله كند.
ورزشي**3991**1584
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش