۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۰۸
کد خبر: 83107692
T T
۰ نفر

حال خواندن خوش نیست

۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۰۸
کد خبر: 83107692
حال خواندن خوش نیست

مشهد - ایرنا - مدیر كل پژوهش و نوآوری نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: فعالیت كتابداران باید در خوش كردن حال مردم با خواندن موثر باشد كه این مهم محقق نشده است.

محمد جوهرچی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز كتاب، كتابخوانی و كتابدار در مشهد افزود: كتابخانه عمومی باید به عمق كار، جان و زندگی مردم نفوذ پیدا كند و كارآمد باشد.
وی اظهار داشت: شایسته نیست فقط یك درصد از جمعیت ایران در جشنواره كتابخوان رضوی شركت كنند.
وی گفت: هم از نظر ساختاری و هم از نظر اجتماعی حال خوش خواندن را تجربه نمی كنیم، باید خوشی پایدار توسط كتابداران برای جامعه ایجاد شود.
جوهرچی افزود: اگر اداره پژوهش و آموزش نهاد كتابخانه های عمومی نتواند حال مردم را خوش تر كند و فقط موجب ارتقای مدرك همكاران شود، اداره بی خاصیت خواهد بود.
وی اظهار داشت: از این رو برای رهایی از نقیصه مزبور، طرح هایی برای برنامه مند شدن بهتر و تحقق استاندارد سازی كتابخانه های عمومی آغاز شده است.
مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: كتابداران از سربازان فرهنگی جامعه هستند و نقش مهمی در كاهش آسیبهای اجتماعی دارند.
حجت الاسلام علی اكبر سبزیان با بیان اینكه كتابداران نقش آفرین ترین نیروهای فرهنگی هستند، افزود: كسب رتبه برتر در جشنواره كتابخوانی رضوی در سال جاری از مهمترین افتخارات كتابداران این استان است.
وی اظهار داشت: بیش از 800 هزار نفر از سراسر كشور در این جشنواره شركت كردند كه بیش از 160 هزار نفر از این تعداد از خراسان رضوی بودند.
وی با بیان اینكه كتابداران واسطه فیض بین كتاب و كتابخوان هستند، گفت: استان خراسان رضوی طی یكسال گذشته در شاخص های متراژ كتابخانه ها، تعداد منابع، عضویت در كتابخانه ها و امانت كتاب سه تا پنج درصد رشد داشته است.
در این مراسم از فعالان برتر در حوزه كتاب و كتابخوانی استان قدردانی شد.
هم اكنون 207 كتابخانه عمومی در 28 شهرستان خراسان رضوی دایر است.
7505/ 6053
۰ نفر