۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83106643
T T
۰ نفر
كارگران گروه ملی فعالیت خطوط تولید كارخانه را خواستار شدند

اهواز - ایرنا - كارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران صبح سه شنبه با تجمع در مقابل ساختمان استانداری خوزستان خواستار فعالیت مجدد همه خطوط تولید كارخانه شدند.

به گزارش ایرنا، حدود 250 نفر از كارگران پیمانی، قراردادی و رسمی گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای نهمین روز در 2 هفته گذشته در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز تجمع كردند و بر رسیدگی هرچه سریعتر مسئولان استانی و كشوری به وضعیت این گروه فولادی تاكید كردند. اجتماع این كارگران باعث ایجاد ترافیك شدید در مسیر خیابان های منتهی به استانداری شد.
یكی از كارگران گروه ملی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان باید در میان ما كارگران حاضر شوند و به مشكلات به وجود آمده گوش بدهند.
وی ادامه داد: تجمع كنندگان نیروهای كاری هستند كه از وضعیت موجود در كارخانه خبر دارند و بر این اساس لازم است مسئولان در جریان واقعیت ها قرار بگیرند.
وی كه خواست نامش در خبر ذكر نشود گفت: هم اكنون خطوط كارخانه كمتر از ظرفیت موجود فعال هستند در صورتی كه چندین كارخانه زیر مجموعه در شركت گروه ملی وجود دارد كه باید مجدد به مدار تولید بازگشت داده شوند.
یكی دیگر از كارگران گروه ملی نیز بر ضرورت حفظ سرمایه های این گروه فولادی تاكید كرد و گفت: كارگران از طریق این شركت امرار معاش می كنند و وضعیت موجود نشان دهنده آن است كه به ظاهر سرنوشت، امنیت شغلی چهار هزار كارگر و زندگی آنها برای مدیران اهمیتی ندارد.
وی بدون اشاره به نام خود افزود: روند موجود نیاز به اصلاح دارد و بر این اساس مسئولان باید رو در رو با كارگران دیدار كنند و برای حل مشكلات اقدام اساسی انجام دهند.
این كارگر گروه ملی در خصوص خبر تامین 40 هزار تن مواد اولیه برای ادامه فعالیت خطوط ، بیان كرد: این میزان مواد اولیه به هیچ وجه پاسخگوی تولید مورد نیاز نیست.

** پرداخت حقوق تا 10 روز دیگر
روابط عمومی فرمانداری اهواز نیر روز سه شنبه خبری مربوط به گروه ملی به نقل از فرماندار این شهرستان منتشر كرد. جمال عالمی نیسی با اشاره به اینكه تا 10روز آینده حقوق كارگران گروه ملی پرداخت می شود، گفت: معوقات كارگران نیز 2 ماه است كه در دی امسال واریز می شود.
وی از كارگران خواست با مدیریت شركت همكاری لازم را داشته باشند تا شركت بتواند روند تولید خود را ادامه دهد. وی افزود: در این صورت است كه هم مطالبات كارگران پرداخت خواهد شد و هم مشكلات شركت برطرف می شود.

** مواد اولیه به زودی تامین می شود
استاندار خوزستان دیروز دوشنبه در واكنش به تجمعات كارگران گروه ملی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد:با موافقت و دستور وزیر صنعت مجوز تامین مواد اولیه مورد نیاز این شركت را از طریق خارج از بورس گرفتیم تا این مواد اولیه در اختیار شركت قرار گیرد و با ادامه تولید، مشكلات شركت كاهش یابد و از محل فروش محصولات، حقوق كارگران هم پرداخت شود.
غلامرضا شریعتی افزود: مسئولان كشوری در جریان مشكلات كارگران گروه ملی فولاد ایران قرار دارند و برای حل مشكل آنها وارد عمل شده اند.
استاندار خوزستان در خصوص سفر اخیر خود به تهران برای پیگیری مشكلات واحدهای كارگری این استان بیان كرد: در تهران جلسات متعددی برای بررسی این مشكلات با حضور مسئولان كشوری برگزار شد و در 2 روز گذشته بالای 90 درصد از جلسات ما معطوف به حل مشكلات كارگری بوده است.
وی در مورد مشكلات شركت گروه ملی فولاد ایران نیز گفت: كارگران گروه ملی 2 ماه، و پیمانكار های این شركت چهار یا پنج ماه مطالبات معوق دارند البته در گذشته این معوقات بیش از اینها بود.
كارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران 9 روز است كه برای دریافت طلب و حقوق خود در اهواز تجمع می كنند.
این تجمع كه از صبح سه شنبه آغاز شده بود حدود ساعت 11:30 دقیقه پایان یافت.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران حدود چهار هزار نفر كارگر و ظرفیت سالیانه تولید یك میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی را دارد.
این واحد صنعتی در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شركت به بخش خصوصی رسید كه باعث كاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه كاركنان شركت شد.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال 1342 به عنوان نخستین كارخانه نورد فولاد كشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یكی از شركت های زیرمجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با كشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانك بزرگ كشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانك ملی واگذار شد.
مشخص نبودن وضعیت این شركت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شركت كه زمانی در صنعت فولاد كشور پیشرو بود، اكنون فقط با بخشی از ظرفیت خود كار می كند.
9931/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها