۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۵:۳۹
کد خبر: 83106035
T T
۰ نفر
100 دانشگاه در بخش نمايشگاهي جشنواره ملي حركت ثبت نام كردند

اصفهان - ايرنا - دبير اجرايي يازدهمين جشنواره ملي حركت گفت : يكصد دانشگاه از سراسر كشور براي حضور در نمايشگاه آثار و دستاوردهاي انجمن هاي علمي در اين جشنواره ثبت نام كردند.

يازدهمين جشنواره ملي حركت با هدف ايجاد پيوند بيشتر انجمن هاي علمي دانشگاه ها با بخش هاي مختلف كشور به همت معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، چهارم تا هفتم آذر امسال در دانشگاه اصفهان برگزار مي شود.
ابراهيم رضايي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : جانمايي غرفه هاي نمايشگاه انجام و به دانشگاه هاي ثبت نام كننده اعلام شده است.
وي خاطرنشان كرد : نمايشگاه جشنواره ملي حركت در سالن حجاب دانشگاه اصفهان با مساحت بيش از سه هزار متر مربع برپا مي شود.
دبير اجرايي يازدهمين جشنواره ملي حركت همچنين با اشاره به حضور 540 شركت كننده از داخل كشور و 80 شركت كننده از دانشگاه هاي خارجي در اين رويداد، گفت : مهمانان داخلي شامل 230 دانشجوي پسر، 90 دانشجوي دختر، 90 كارشناس انجمن هاي علمي، 30 كارشناس بخش ارتباط با صنعت و يكصد تَن از اتحاديه ها و نهادهاي مختلف هستند.
رضايي با اشاره به اينكه كارهاي مربوط به صدور رواديد و برنامه ريزي سفر دانشجويان خارجي انجام و حضور آنها قطعي شده است، اضافه كرد : بيشتر دانشجويان خارجي شركت كننده در جشنواره ملي حركت از كشورهاي اروپايي هستند.
حدود 22 هزار دانشجو از 125 دانشگاه خارجي در اين جشنواره ثبت نام كردند كه از ميان آنها 80 دانشجوي خارجي در جشنواره حضور مي يابند.
يكهزار و 355 اثر از 106 دانشگاه كشور به دبيرخانه يازدهمين جشنواره ملي حركت ارسال شده است كه از ميان آنها 106 اثر برتر در اختتاميه جشنواره معرفي و تجليل مي شوند.
توسعه هم افزايي علمي ملي و بين المللي و تقويت حوزه هاي رقابتي و داوري جشنواره بر اساس استاندارد هاي علمي از راهبردهاي اصلي اداره كل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در اين دوره از جشنواره حركت است.
ايجاد تالارهاي گفت و گو، برپايي غرفه هاي مربوط به صنايع و تشكيل كارگروه هاي گوناگون از ديگر برنامه هاي اين جشنواره است.
حدود 9 هزار انجمن علمي و 40 اتحاديه انجمن هاي دانشجويي در دانشگاه هاي كشور فعاليت مي كنند.
/6026/3011

سرخط اخبار استان‌ها