۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱:۰۲
کد خبر: 83104508
T T
۰ نفر
انصارالله یمن : همه عملیات نظامی خود را متوقف می كنیم

تهران - ایرنا - جنبش انصارالله یمن در بیانیه ای یكشنبه شب اعلام كرد: آمادگی داریم برای رسیدن به صلح، تمامی عملیات نظامی در تمامی جبهه ها را متوقف كنیم.

به گزارش شبكه تلویزیونی المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس كمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه ای اعلام كرد: نماینده ویژه سازمان ملل متحد، در تماس با ما، درخواست كرده است، برای حمایت از تلاش های وی برای برقراری صلح، شلیك موشك و حملات پهپادی خود را متوقف كنیم.
الحوثی افزود: ما این درخواست را استجابت می كنیم و از تمامی ارگان های رسمی یمن می خواهیم، حملات موشكی و پهپادی به كشورهای متجاوز را متوقف كنند تا بهانه ای برای دشمن برای ادامه تجاوزگری و محاصره باقی نماند.
رئیس كمیته عالی انقلاب یمن خطاب به عربستان و متحدانش گفت: اگر ائتلاف متجاوز به دنبال صلح در یمن است، ما آمادگی كامل داریم كه در تمامی جبهه ها، عملیات نظامی خود را متوقف كنیم.
الحوثی البته گفت: موشك های بالستیك و پهپادهای ارتش یمن جنبه بازدارندگی دارند و از آن برای جلوگیری از حملات دشمن و تخریب زیرساخت های كشور استفاده می كنیم.
وی با محكوم كردن حملات ائتلاف متجاوز به یمن گفت: كشورمان از بی سابقه ترین بحران انسانی در جهان معاصر رنج می برد كه حاصل تجاوزگری و محاصره دشمنان است.
ائتلاف متجاوز سعودی سرانجام تسلیم رشادت های ارتش و نیروهای مردمی در یمن شد و حملات خود برای اشغال بندر الحدیده در غرب این كشور را متوقف كرد.
این حملات كه ائتلاف سعودی از سپتامبر گذشته (مهرماه گذشته) آغاز كرد، دومین دور از حملات گسترده به الحدیده بود كه با هدف وادار كردن انصارالله به پذیرش شروط تحمیلی ریاض و هم پیمانانش صورت گرفت.
عربستان 23 خردادماه گذشته نیز، نخستین دور از حملات خود به بندر الحدیده برای تصرف آن را آغاز كرد كه این تلاش ها با مقاومت ارتش و كمیته های مردمی یمن به شكست انجامید و راه به جایی نبرد.
درگیری های یمن كه عربستان از سال 2015 با حملات هوایی رسما دخالت خود را در آن آغاز كرد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه ای كه 22 میلیون و 500 هزار نفر از كل جمعیت 29 میلیونی این كشور، نیازمند كمك رسانی فوری هستند.
شبس**9363**1917
۰ نفر

سرخط اخبار جهان