۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83102498
T T
۰ نفر
پیشرفت های ایران در زمینه هوافضا ستودنی است

پكن - ایرنا - دبیركل سازمان همكاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه موسوم به اپسكو (APSCO) از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك عضو بسیار مهم این سازمان یاد كرد و گفت: پیشرفت های ایران در زمینه هوافضا قابل ستایش است.

پروفسور 'لی شینجون' (li xinjun) روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در پكن تصریح كرد به همكاری با اعضای سازمان بخصوص با ایران به عنوان یكی از فعال ترین اعضای اپسكو اهمیت می دهیم.
او با اشاره به اینكه می خواهیم روابطی بر اساس همكاری با منافع متقابل با ایران داشته باشیم تاكید كرد اگر اعضا از سوی دولت ها نیز مورد حمایت قرار گیرند طبیعتا در راستای برنامه های فضایی می توانیم به پیشرفت های بیشتری دست پیدا كنیم و در این زمینه امیدواریم ایران نیز از چنین شرایطی برخوردار شود.
دبیركل سازمان همكاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه موسوم به اپسكو تصریح كرد بسیاری از اعضای سازمان دارای تبادلات بسیار گسترده با یكدیگر هستند و ایران نیز از این مستثنی نیست و از منافع این روابط نیز بهره مند می شود.
'لی' «همكاری بر اساس احترام و منافع متقابل» میان همه اعضا از جمله ایران را مهم توصیف كرد و گفت ما به دنبال دستیابی به شرایط برد ـ برد برای همه اعضا از جمله تهران هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گسترش مراودات میان اعضا گفت ما منابع همكاری را استخراج می كنیم و آن را بین یكدیگر تقسیم می كنیم و در علوم و صنایع فضایی چنین همكاری برای همه با اهمیت است.
دبیركل سازمان همكاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه موسوم به اپسكو اظهار داشت همه می توانند از منابعی كه در اختیار آنها قرار گرفته است به بهترین شكل استفاده كنند و در چنین شرایطی می توان به سهولت به پیشبرد برنامه های صنایع فضایی كمك كرد و فرقی نمی كند كه شرایط كشورها چطور باشد و تاچه حد توان داشته باشند مهم این است كه همه در این چارچوب قابلیت همكاری خواهند داشت.
'لی' توسعه كشورها و صنایع فضایی را ضروری دانست و تاكید كرد در طول سال های گذشته توانسته ایم دستاوردهای مفیدی داشته باشیم و این سازمان همچنان به عنوان یك سازمان واحد و منسجم به همكاری با همه اعضا و مناطق ادامه خواهد داد تا بتواند به همه برای توسعه فضایی و بهره گیری از این پیشرفت ها برای توسعه بشریت كمك كند.
سازمان همكاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه موسوم به اپسكو تنها سازمان منطقه ای در حوزه فضایی است كه جمهوری اسلامی ایران یكی از موسسان آن است و همواره در 10 سال گذشته نیز حضوری موثر و فعال داشته است.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان