۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۰:۰۱
کد خبر: 83101232
T T
۰ نفر

روسیه بر گسترش همكاری ها با ایران تاكید كرد

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۰:۰۱
کد خبر: 83101232
روسیه بر گسترش همكاری ها با ایران تاكید كرد

مسكو - ایرنا - سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اعلام كرد، مسكو از گسترش همكاری ها با ایران در عرصه های مختلف حمایت و برای تحقق آن تلاش می كند.

«ماریا زاخارووا» روز پنجشنبه در كنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه روسیه برای توسعه همكاری ها با ایران و جلوگیری از كاهش سطح همكاری ها این مطلب را بیان كرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: ما رویكرد سیاسی خود را درباره روابط و همكاری های ایران و روسیه بارها اعلام كرده و گفته ایم كه تحریم های یكجانبه آمریكا علیه ایران را غیرقانونی می دانیم.
وی در عین حال این را هم گفت كه دولت روسیه نمی تواند در امور برخی مراكز اقتصادی روسیه (بخش خصوصی) و تصمیم گیری احتمالی آنان در مورد نحوه همكاری در ایران دخالت كند و این مساله به تصمیم آنان باز می گردد.
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه ادامه داد: در مورد دورنمای توسعه روابط ایران و روسیه هم باید بگویم آن را مثبت می بینیم و معتقدم كه دورنمای خوبی هم برای حركت رو به جلو در روابط و همكاری های ایران و روسیه وجود دارد و در این خصوص موضع مسكو شفاف بارها اعلام شده است.
زاخارووا در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا در این باره كه منطقه امن ادلب چه زمانی تشكیل می شود، گفت: تركیه برای این منظور تلاش می كند هر چند كه هنوز این منطقه تشكیل نشده است اما (بدون اشاره به زمان) تاریخی برای آغاز كار منطقه امن ادلب تعیین شده است.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریكا از برجام را اعلام كرد اما بلافاصله دیگر كشورهای امضا كننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محكوم كردن خروج این كشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاكید كردند كه به برجام پایبند مانده و از تجارت شركت هایشان با ایران حمایت می كنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یك جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نكردن جهان با آمریكا نشان داد كه این كشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.
تحریم هایی كه آمریكا یك جانبه علیه ملت ایران اعلام می كند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نكرده است و ترامپ ناگزیر برخی كشور های خریدار نفت را از تحریم معاف كرده است.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاكید كرده است هیچ تحریمی نیست كه آمریكا بخواهد بعدا انجام دهد، بعضی از افرادی كه در آمریكا به دنبال تحریم ایران بودند بیش فعال بودند و تحركات آمریكا در این عرصه یك موضوع كاملا تبلیغی و روانی است.
اروپام*391*1346**شبس**1613

سرخط اخبار جهان