۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 83100516
T T
۰ نفر
57 گروه راهداري در جاده هاي استان مركزي مستقر شدند

اراك - ايرنا - مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مركزي گفت: با آغاز فصل سرما 57 گروه راهداري و برفروبي در جاده هاي استان مستقر شدند.

«علي زندي فر» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين گروه ها متشكل از 406 نفر راهدار و نيروهاي فصلي با 298 دستگاه انواع ماشين آلات سبك و سنگين است كه براي خدمت رساني به مردم در هنگام حوادث احتمالي و برفروبي در جاده هاي استان مركزي مستقر شده اند.
وي ادامه داد: ماشين آلات راهداري شامل 35 دستگاه ماشين آلات سبك، 120 دستگاه ماشين هاي نيمه سنگين، 143 دستگاه انواع ماشين هاي سنگين و 67 دستگاه انواع ماشين هاي استيجاري است كه در جاده هاي استان براي خدمت رساني به مردم در جاده ها حضور دارند.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مركزي خاطر نشان كرد: 2 هزار و 380 تن نمك و ماسه در انبارهاي 35 راهدارخانه فعال در جاده هاي استان ذخيره سازي شده است.
زندي فر ياد آور شد: برف در جاده هاي اراك - بروجرد گردنه زاليان، جاده اراك - ملاير بعد از پليس راه توره به سمت ملاير و گردنه قره كهريز جاده خمين- اليگودرز در حال بارش است و در سطح ساير جاده هاي استان نيز باران مي بارد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي مبني بر بارش برف در جاده هاي كوهستاني و سردسير نياز است رانندگان ضمن همراه داشتن تجهيزات زمستاني از جمله لباس گرم، پتو و زنجيرچرخ به دليل بارش باران و برف در راه هاي سرعت مطمئنه و قوانين راهنمايي و رانندگي را بيش از پيش رعايت كنند.
6 هزار و 400 كيلومتر انواع آزاد راه، راه اصلي و راه روستايي در استان مركزي وجود دارد كه چهار هزار كيلومتر ان را راه هاي روستايي تشكيل داده و روزانه حدود 490 هزار وسيله نقليه از مسيرهاي جاده اي اين استان تردد مي كنند.
1955/6013/

سرخط اخبار استان‌ها