۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83100495
T T
۰ نفر

بارش برف ارتفاعات استان مركزي را فرا مي گيرد

۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83100495
بارش برف ارتفاعات استان مركزي را فرا مي گيرد

اراك - ايرنا - مسئول پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي گفت: شرايط جوي در نقاط مختلف اين استان تا 24 ساعت آينده ناپايدار بوده و بر اساس نقشه هاي پيش يابي هوا بارش باران در مناطق مختلف و برف مناطق سردسير و ارتفاعات را تا 24 ساعت آينده فرا مي گيرد.

«رضا مرادي» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ناپايداري جوي در استان مركزي تا ظهر جمعه در استان فعال بوده و از بعد ظهر فردا فعاليت اين سامانه در استان كاهش يافته و از استان عبور مي كند.
وي ادامه داد: هواي استان مركزي در روز پنجشنبه قسمتي ابري تا ابري در برخي از ساعات ( بيشتر ساعات عصر و شب) بارش باران در ارتفاعات و مناطق سردسير احتمال بارش برف و مه پيش بيني مي شود.
مسئول پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي پيش بيني كرد: وضعيت هواي استان براي روز جمعه نيز نيمه ابري تا ابري همراه با بارش باران در مناطق سردسير و ارتفاعات بارش برف و مه گاهي وزش باد است.
مرادي گفت: عمده بارش ها از مربوط به عصر پنجشنبه تا روز جمعه پيش بيني مي شود و شدت بارش ها در مناطق جنوبي استان بيشتر است.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به احتمال بارش بارف احتمال اختلال در تردد برخي جاده هاي كوهستاني و گردنه ها دور از انتظار نيست.
مسئول پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي دماي كنوني شهرستان اراك را در سردترين ساعت امروز (پنجشنبه) پنج درجه سانتيگراد بالاي صفر عنوان كرد و پيش بيني كرد: با عبور اين سامانه بارشي از كشور دماي هواي اين شهرستان در روزهاي يكشنبه و دوشنبه با سه تا چهار درجه سانتيگراد كاهش رو برو است.
مرادي گفت: اكنون در بيشتر مناطق استان مركزي بارش باران و در برخي مناطق كوهستاني از جمله گردنه زاليان، قاقان در جاده ازنا، محور نراق- جاسب، گردنه قره كهريز، خمين - اليگودرز بارش برف گزارش شده است.
وي ادامه داد: خنداب با بيشينه دماي 11 و 6 دهم درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و تفرش با كمينه دماي 2 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنك ترين شهر استان مركزي در 24 ساعت گذشته بوده است.
مسئول پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي گفت: شهرستان خمين با 28 و هشت دهم ميليمتر، شازند با 20 و هفت دهم ميليمتر و اراك با 10 و پنج دهم ميليمتر بارندگي بيشترين بارش ها را در 24 ساعت گذشته داشته اند.
متوسط بارندگي هاي استان مركزي در 24 ساعت گذشته 9 و چهار دهم ميليمتر بوده است.
1955/3075

سرخط اخبار استان‌ها