۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 83098636
T T
۰ نفر
آمریكا چهار تبعه لبنان را به جرم مبارزه با تروریسم تحریم كرد

نیویورك- ایرنا- خزانه داری آمریكا چهار تبعه لبنان كه عضو جبهه مقاومت هستند را به دلیل همكاری با نیروهای مردمی عراق برای مبارزه با تروریسم تحریم كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بیانیه روز سه شنبه خزانه داری آمریكا آمده است دفتر كنترل دارایی های خارجی (اوفك) چهار وابسته حزب الله لبنان را به دلیل رهبری و هدایت عملیاتی، اطلاعاتی و مالی در عراق تحت تحریم خود قرار داد.
سیگال ماندلكر معاون وزیر خزانه داری آمریكا با تكرار اتهامات واهی و همیشگی علیه حزب الله و سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس كه نشان دهنده حقد و كینه این وزارت خانه است كه تحت سیطره صهیونیست ها قرار دارد، گفت: این گروه به دنبال تضعیف حاكمیت ملی عراق و بی ثبات كردن خاورمیانه است.
وی مدعی شد افرادی را كه تسهیل كننده ترور هستند و نفت عراق را قاچاق، برای حزب الله تامین مالی به عراق به نیابت از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران نیرو اعزام می كرده اند، تحت هدف قرار داده اند.
مقامات آمریكایی در حالی حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه را بر نمی تابند كه این حضور با درخواست دولت قانونی و مشروع این كشور انجام شده و با بسیج مردمی كه به فتوای مراجع عالیقدر این كشور انجام شد، توانستند تروریست ها را منهدم كنند.
در طول مدت مبارزه با تروریسم، گزارش های زیادی از هدایت و تامین مالی تروریسم توسط نیروهایی آمریكایی و برخی همپیمانان منطقه ای آنها مستند شده است كه اعتراف و اقرار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در این باره خود اثباتی بر این رویكرد واشنگتن است.
ماندلكر هدف از این اقدام را ممانعت از تلاش های مخفیانه حزب الله در بهره برداری از عراق برای پولشویی، تحصیل سلاح، آموزش نیروها و جمع آوری اطلاعات به عنوان گروه نیابتی ایران برشمرد.
وی ادامه داد این دولت، عواقب شدیدی را برای هر كسی كه به حزب الله و شبكه های پشتیبانی جهانی آن كمك می كند، اعمال خواهد كرد و كسانی را كه با آنچه او تروریست نامید روابط تجاری داشته باشند، در خطر جدی تحریم قرار می دهد.
در بیانیه امروز خزانه داری آمریكا شیبل محسن عبید الزیدی، یوسف هاشم، عدنان حسین كوثرانی و محمد عبدالهادی فرحت چهار نفری هستند كه اموال و دارایی های آنها در حاكمیت رژیم آمریكا توقیف خواهد شد.
با روی كار آمدن دولت جدید آمریكا كه مشرب فكری و سیاسی آنها با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیوند خورده است، راهبرد تضعیف جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین در دستور كار قرار گرفته تا بتوانند آنچه كه معامله قرن می نامند را دنبال كنند.
اروپام*1429

سرخط اخبار جهان