۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۱۱
کد خبر: 83098412
T T
۰ نفر
باند سارقان حرفه اي سند نمره كارخودرو در البرز دستگيرشدند

كرج- ايرنا- فرمانده انتظامي البرز از دستگيري ازاعضاي باند حرفه اي سارقان سند نمره كار خودرو با 26 فقره سرقت دراين استان دستگيرشدند.

سردار عباسعلي محمديان روز سه شنبه درگفت و گو باخبرنگارايرنا افزود : ماموران پليس آگاهي اين استان، در پي مشكوك شدن ماموران به يك دستگاه خودرو زانتيا و توقيف آن ، با استعلام از شماره پلاك خودرو ، مطلع شدند كه خودرو سابقه سرقت در تهران را دارد، كه موضوع به صورت ويژه دردستوركار پليس اين استان قرارگرفت.
وي اضافه كرد: با توجه به اظهارات راننده مبني بر اين كه خودرو را از نمايشگاه اتومبيل به قيمت روز خريداري كرده و از سرقتي بودن آن اطلاعي ندارد كه در بررسي هاي كارشناسانه ، غير اصيل بودن اركان خودرو و سندنمره بودن آن محرز شد .
محمديان افزود: تحقيقات گسترده در اين خصوص انجام شده و 2 نفر از افرادي كه راننده خودرو با آن ها وارد معامله كرده بود شناسايي و دستگير شدند .
محمديان خاطرنشان كرد: عامل اصلي سند نمره خودروهاي مسروقه با راهنمايي هاي آن ها و تحقيقات پليسي ، در حال تردد با يك دستگاه خودرو مزدا 3 مسروقه و سند نمره در شهر كرج ، دستگير و در بازرسي از منزل وي يك دستگاه خودرو تويوتا لندكروز سندنمره و اسناد ومدارك مربوط به خودروهاي اوراقي و تصادفي كشف شد .
وي اظهار داشت : با دستگيري اين افراد ، 2 نفر از سارقان سابقه دار كه تحت تعقيب پليس آگاهي تهران بزرگ بودند و همچنين 2 نفر از متصديان صافكاري و نقاشي كه تمامي موارد مربوط به تغيير اصالت خودروها در گاراژ آن ها انجام مي شد شناسايي شدند.
وي بيان كرد :متهمان كه اقدام به صافكاري خودروهاي سرقتي مي كردند در كرج و يكي از شهرهاي شمالي دستگير و سارقان خودروها كه از دستگيري همدستان خود مطلع شده و متواري بودند در شهرستان فرديس استان البرز دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آن ها يك دستگاه خودروي پژو 405 مسروقه كشف شد.
اين فرمانده افزود : متهمان در بازجويي هاي ماموران به جرم خود مبني بر سرقت خودروها و سند نمره كردن آن ها اعتراف كرده و در خصوص شيوه و شگرد سرقت ها اذعان داشتند كه با تشكيل يك باند 7 نفره پس از سرقت خودرو ها كه اغلب مزدا 3 ، زانتيا ، ماكسيما ، پژو پارس ، نيسان وانت ، تويوتا لنكروز و .. بود ، آن ها را به گاراژي در كرج انتقال داده و پس از تغيير اركان خودرو و سند نمره كردن آن ها ، به نمايشگاهي كه متعلق به يكي از اعضاي باند بود انتقال داده و اقدام به فروش آن ها به قيمت روز بازار مي كردند.
وي گفت : متهمان دستگير شده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند .
2098/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها