۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 83094619
T T
۰ نفر
شميم لاله ها در قزوين مي پيچد

قزوين - ايرنا - قزوين فردا يكشنبه با آغاز كنگره ملي سرداران و سه هزار شهيد استان به عنوان بزرگترين رويداد فرهنگي سال، عطر و بوي لاله ها به خود مي گيرد.

به گزارش ايرنا، كنگره ملي سه هزار شهيد قزوين صبح فردا يكشنبه با حضور مقام هاي كشوري و استاني در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي استان آغاز به كار مي كند.
اين رويداد بزرگ ملي فردا در حالي آغاز مي شود كه دست اندركاران برگزاري آن از مدت ها قبل مشغول آماده سازي و تدارك براي برگزار شدن هرچه بهتر و شكوهمندانه آن بوده اند.
فضاي شهر قزوين نيز از چند روز مانده به آغاز اين كنگره حال و هواي معنوي خاصي به خود گرفته و معابر و خيابان ها مملو از يادمان و تصاوير شهدا شده است.
بسياري از دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي مختلف در كنار اقشار و گروه هاي مختلف مردم در آماده سازي و برگزاري اين رويداد بزرگ فرهنگي مشاركت دارند.
كنگره و اجلاسيه هاي مربوط به آن كه با هدف پاسداشت و زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي سرافراز استان قزوين و همچنين حفظ و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و مقاومت تدارك ديده شده اند، در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي قزوين برگزار مي شود.

** حضور معاون رييس جمهوري و مشاور عالي فرمانده كل قوا در آيين افتتاح كنگره شهدا
دكتر علي اكبر صالحي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان انرژي اتمي و سرلشگر پاسدار رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در امور نظامي از ميهمان و مسئولان ويژه آيين افتتاحيه اين رويداد بزرگ فرهنگي و معنوي هستند.
خانواده معظم شهدا و ايثارگران از ديگر ميهمانان ويژه اين مراسم به شمار مي روند.
نخستين روز از كنگره ملي سه هزار شهيد استان قزوين به اجلاسيه فرهنگيان اختصاص دارد و پس از آن به ترتيب در روزهاي دوشنبه اجلاسيه دانش آموزان، سه شنبه اجلاسيه جامعه زنان و چهارشنبه اجلاسيه دانشجويان برگزار مي شود.
اجلاسيه نهايي كنگره سه هزار شهيد قزوين نيز روز پنجشنبه 24 آبان ماه با حضور مسئولان كشوري و همچنين ميهمانان داخلي و خارجي برگزار خواهد شد.
22 كميته مختلف ماموريت آماده سازي و برگزاري اين كنگره را برعهده دارند.

** برگزاري 166 يادواره شهدا، پيش مقدمه برگزاري كنگره شهيدان قزوين
به منظور آماده سازي براي برگزاري اين رويداد بزرگ فرهنگي، 166 يادواره شهدا در استان قزوين برگزار شده است.
جمع آوري آثار مربوط به شهدا به همراه تهيه و انتشار 100 جلد كتاب مربوط به شهيدان قزوين از ديگر اقدامات مربوط به آماده سازي برگزاري اين كنگره بوده است.
اعضاي ستاد كنگره ملي سه هزار شهيد قزوين در هفته اي كه گذشت خدمت مقام معظم رهبري رسيده و گزارشي از فعاليت هاي ارايه شده پيرامون اين رويداد بزرگ فرهنگي را به ايشان گزارش داده و رهنمودهاي معظم له را پيرامون برگزاري هرچه باشكوه تر اين كنگره دريافت نمودند.

** برپايي 2 نمايشگاه از برنامه هاي جنبي كنگره سه هزار شهيد قزوين
در حاشيه اين رويداد بزرگ فرهنگي و معنوي نمايشگاه رسم پروانگي برپا شده و تا آخر آبان ماه فعال است.
نمايشگاه رسم پروانگي با موضوع ايثار و شهادت و بازسازي مناطق عملياتي دوران هشت سال دفاع مقدس برپا شده است.
در كنار اين نمايشگاه همچنين نمايشگاه دستاوردهاي هسته اي و موشكي كشور با اختصاص 20 غرفه به خود براي آشناسازي شهروندان با پيشرفت هاي علمي و دفاعي ميهن اسلامي داير شده است.
3013

سرخط اخبار استان‌ها