۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۴۴
کد خبر: 83092354
T T
۰ نفر
عریقات: واشنگتن از مسقط خواسته تا از مساله فلسطین دست بردارد

بیروت-ایرنا-«صائب عریقات» مذاكره كننده ارشد فلسطینی و دبیر كمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت كه ایالات متحده آمریكا از پادشاهی عمان خواسته تا از مساله فلسطین دست بردارد و خود را وارد این موضوع نكند.

به گزارش ایرنا به نقل از روز چهارشنبه خبرگزاری آلمان، عریقات در كنفرانس امنیتی اردن تاكید كرده كه پیش از قبول طرح موسوم به «ابتكار صلح عربی» از سوی رژیم صهیونیستی، هیچ گونه عادی سازی در روابط كشورهای عربی با این رژیم انجام نخواهد شد.
وی همچنین گفت: هیچ كشور عربی با طرح موسوم به «معامله قرن» موافقت نخواهد كرد.
ده روز پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژِم صهیونیستی در یك دیدار رسمی به مسقط رفت و با «قابوس بن سعید» پادشاه عمان دیدار كرد.
بر اساس گزارش ها یكی از موضوعات مورد گفت و گوی نتانیاهو و سلطان قابوس، فرایند موسوم به صلح در خاورمیانه بوده است.
چند روز پیش از این دیدار، «محمود عباس» رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین به عمان سفر كرده و با مقام های این كشور دیدار كرده بود.
یك روز پس از دیدار نتانیاهو از مسقط، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در كنفرانسی در بحرین گفت: امروز زمان مناسبی برای این است كه به طور جدی برای رهایی از مشكلاتی كه مانع از پیشرفت كشورهای منطقه است، فكر كنیم.
وی گفت كه كشورش برای نزدیك كردن دو طرف (فلسطین و رژیم صهیونیستی) كمك خواهد كرد.
در همین ارتباط پادشاه عمان در نامه ای به «عبدالله دوم» شاه اردن بر ضرورت از سرگیری مذاكرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیل تاكید كرد.
منابع خبری گزارش دادند كه در این نامه كه وزیر خارجه عمان آن را تحویل شاه اردن داده، به محتوای مذاكرات اخیر سلطان قابوس با نتانیاهو اشاره شده است.
خاورم**2054

سرخط اخبار جهان