۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83091025
T T
۰ نفر

شبكه «رادیو ترانگ ملی» راه اندازی شد

۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83091025
شبكه «رادیو ترانگ ملی» راه اندازی شد

تهران- ایرنا- شبكه « رادیو ترانگ ملی» با هدف ایجاد ارتباطات پایدار در زمان های بروز بحران امروز (سه شنبه) همزمان با هفته پدافند غیرعامل در تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این شبكه رادیویی ملی برای نخستین با طراحی شده است و به مدیران بحران اجازه می دهد در مواقع بحرانی از ارتباطات پایدار استفاده كنند كه به زودی در اختیار 20 هزار مدیر بحران كشور قرار می گیرد.
در آیین رونمایی از این شبكه كه در وزارت ارتباطات برگزار شد، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سردار «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیر عامل كشور حضور داشتند.
این شبكه برای سازمان های مرتبط با مدیریت بحران از جمله شهرداری، آتش‌نشانی، آب و فاضلاب و گاز كاربرد دارد به شكلی كه در زمان بروز بحران و حتی بلایای طبیعی، این شبكه با مركزیت كمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، خدمات ارتباطی به این سازمان ها ارایه می كند تا امكان خدمات رسانی در ساعات اولیه بروز بحران فراهم باشد.

** تهران به شبكه ارتباطی امن وپایدار مجهز شد
رئیس كمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: شبكه ارتباطی امن و پایدار با هدف برقراری ارتباطی پایدار در مواقع بحران برای شهر تهران ایجاد شده كه از امروز آماده بهره بردای است.
«صادق بیگ پور» افزود: شبكه ارتباطی امن و پایدار شهر تهران با هزینه ای هشت میلیون یورویی و 170 میلیارد ریالی طراحی شده است و در اختیار بیش از 20 هزار مدیر بحران قرارخواهد گرفت.
وی ادامه داد: شبكه اختصاصی تلفن همراه با همكاری شركت ارتباطات سیار ایران و شركت ارتباطات زیرساخت و سازمان مدیریت بحران برای مدیران بحران شهر تهران ایجاد شده است كه در مواقع بروز بحران مدیران می توانند از آن به خوبی استفاده كنند.
رئیس كمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عامل انسانی در دفاع سایبری نقش بسیار مهمی دارد كه به دو گروه فنی و غیر فنی تقسیم می شوند.
وی ادامه داد: اكنون بیشتر كاربران كه همان عامل انسانی غیر فنی هستند درك كاملی از لزوم حفاظت از حریم خصوصی و حفظ امنیت در فضای مجازی ندارند و در این بخش با ضعف بزرگی مواجه هستیم.
بیگ پور گفت: اكنون در بخش آموزش دچار غفلت راهبردی شده ایم كه ادامه این روند مشكل زا خواهد بود.
وی بر ضرورت توسعه آموزش های لازم در این بخش تاكید كرد و افزود: باید با افزایش هشدارها نسبت به افزایش آگاهی های عمومی اقدام كرد.
رئیس كمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اكنون نیازمند اتخاذ راهبردی اساسی برای مقابله با شكاف های فضای مجازی هستیم كه در همین زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تدوین استاندارد ها و قوانین مورد نیاز اقدام هایی را به انجام رسانده است.
اقتصام*2078*2025
۰ نفر