۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۱۴
کد خبر: 83090160
T T
۰ نفر

نخستين مجله حقوقي يزد رونمايي شد

۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۱۴
کد خبر: 83090160
نخستين مجله حقوقي يزد رونمايي شد

يزد - ايرنا - نخستين مجله حقوقي يزد با عنوان «كلام وكيل» روز دوشنبه با حضور جمعي از مسئولان محلي در مراسمي در محل كانون وكلاي اين شهرستان رونمايي شد.

به گزارش ايرنا، رئيس كانون وكلاي دادگستري استان يزد در اين مراسم گفت: اين مجله به‌صورت فصلنامه با همكاري وكلا، اساتيد دانشگاه و صاحب‌نظران حقوقي چاپ و در دسترس عموم قرار مي‌گيرد.
محمدحسين جعفري افزود: هدف از انتشار اين مجله علمي تخصصي در راستاي نقد و بررسي نهادها، رويه‌ها، ساختارها و هنجارهاي جامعه براي اصلاح و تقويت حقوقي اجتماعي است .
وي با اشاره اينكه مجله به همت كانون وكلا منتشر مي‌شود از عموم صاحب‌نظران حقوقي، استادان دانشگاه و وكلا براي ارائه نظرات براي همكاري را خواستار شد.
جعفري بيان كرد: براي تقويت و اصلاح نظام حقوقي جامعه به همكاري، برنامه‌ريزي و همچنين فعاليت‌هاي رسانه‌اي و آثار مكتوب نياز است كه وجود اين مجله براي تحقق اهداف يادشده مؤثر است .
اين فعال حقوقي اظهار كرد: كانون وكلا در كنار كاركرد صنفي، داراي كاركرد مدني نيز است و براي جلب اعتماد مردم به وكالت، كارهاي فرهنگي و رسانه‌اي خوبي در سال‌هاي اخير با همكاري رسانه‌ها انجام شد كه اين همكاري‌ها همچنان ادامه دارد.
جعفري يادآور شد: كانون وكلا تشكل غيردولتي و خودگردان است و با مشاركت اعضا مأموريت‌هاي خود را در خدمت به مردم پيگيري مي‌كند و به حمايت‌هاي معنوي همگان نياز دارد .
كانون وكلاي دادگستري يزد از سال 1395 به‌عنوان بيست و چهارمين كانون مستقل كشور فعاليت خود را آغاز كرد و هم‌اكنون 837 وكيل پايه‌يك دادگستري و 359 كارآموز وكالت با اين نهاد همكاري دارند.
170 رسانه در استان يزد مجوز دارد كه از اين تعداد 121 مجوز متعلق به نشريات چاپي، 31 مورد متعلق به رسانه‌هاي برخط (خبرگزاري و پايگاه خبري) و ١8 مجوز هم مربوط به رسانه‌هاي الكترونيك غير برخط است.
7536/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها