۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۰:۱۶
کد خبر: 83087916
T T
۰ نفر
رئيسي: آرايش كشور متناسب با جنگ اقتصادي و رواني باشد

بيرجند - ايرنا - توليت آستان قدس رضوي گفت: آنچه در جامعه بايد به آن توجه شود اين است كه آرايش كشور براي مواجهه با جنگ اقتصادي، رسانه اي و رواني دشمن باشد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي شنبه شب در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان خراسان جنوبي در بيرجند افزود: كار دشمن شكل ديپلماسي ندارد بلكه يك حركت اقدامي است كه آثار خود را در بخش هاي مختلف اقتصادي نشان مي دهد.
وي اظهار داشت: امروز براي همه روشن است كه عرصه مسائل اقتصادي عرصه اي است كه بايد در آن حركتي جهادي انجام شود و با فعاليت معمولي، زودگذر و روزمره گره ها باز نمي شود.
نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري گفت: ما با دشمني مواجه هستيم كه تصميم دارد كشور ما را در رابطه با مسائل اقتصادي متوقف كند، هم اعلام مي كند و هم در خزانه داري كل خود تيم هاي فعال را مستقر و بدون اينكه موضوع صدور بخشنامه و دستورالعمل باشد افراد آنها وارد اقدام و عمل شده و با شركت ها و واسطه ها تماس گرفته و آنها را با تهديد از هرگونه ارتباط اقتصادي با ايران منع مي كنند.
وي گفت: مقام معظم رهبري نه در سخن بلكه در عمل به قواي سه گانه آنچه از اختيارات لازم بود در جلسه ستاد اقتصادي به مسئولان سه قوه دادند و از ناحيه معظم له اتمام حجت در عمل و سخن شد كه آنچه لازمه كار جمعي، جهادي و حضور در اين عرصه بود، از ناحيه ايشان اقدام شد.
رئيسي افزود: در بخش هاي مختلف بايد حس مقاومت، ايستادگي، ابتكار، خلاقيت، نوآوري و به پيش رفتن و متوقف نشدن در هيچ عرصه اي را در كار اقتصادي و حركت هاي توليدي در كشور دنبال كرد.
وي اظهار داشت: خصوصي سازي طي سال ها در برنامه هاي توسعه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم آمده كه لازمه آن گرفتن تصدي گري دولت و افزايش نقش نظارتي آن براي حركت در مسير توانمندسازي بخش خصوصي است.
توليت آستان قدس رضوي حمايت از بخش خصوصي را مهم دانست و گفت: هرجا به مردم نقش داده شده آن حوزه موفقيت بوده و به مردم بايد اعتماد كرد و به آنها نقش داد.
وي افزود: در جبهه موفقيت داشتيم چون با وجود ارتش و سپاه حضور نيروهاي مردمي در جبهه ها تعيين كننده بود و در عرصه هاي اقتصادي باور كردن نقش مردم و ميدان دادن به اينكه مردم كار را جلو برده و دولت نقش حمايتي داشته باشد، گره ها را باز مي كند.
حجت الاسلام رئيسي گفت: با تجربه اي كه كشور ما بعد از 40 سال با كسب موفقيت ها در عرصه هاي مختلف داشته قطعا در مقابل اين دشمني ها در جنگ اقتصادي، رواني و رسانه اي دشمن هم ملت بزرگ ايران موفق مي شود.
وي بيان كرد: آنچه مقام معظم رهبري در جلسات مختلف به دولتمردان فرمودند نگاه راهبردي بود و راهبردي كه براي دستگاه ها تعيين كردند مسيري است كه در اقتصاد مقاومتي شكل مي گيرد و آرايش كشور بايد متناسب با مواجه شدن با يك جنگ اقتصادي باشد.
توليت آستان قدس رضوي افزود: از بيان كلمات و واژگاني كه دل مردم را خالي كند بايد پرهيز شود و نوعي از انتخاب كلمات كه اميد واقعي به مردم بدهد.
وي گفت: اميد واقعي با سخنراني به دست نمي آيد و بايد اقدام و علم شود و احساس مردم اين باشد كه ميدان داران اين عرصه خود پيشتازاني هستند كه گره ها را باز مي كنند.
رئيسي يادآور شد: خراسان جنوبي فرهيختگاني دارد كه سازمان انديشه هستند و اين استان فرهنگي است كه صاحبنظران زيادي داشته كه اين افراد در استان هاي ديگر كشور هم فعال هستند و طرح آمايشي كه دانشگاه بيرجند ارائه كرده نشان مي دهد علم مي خواهد همراه با روستا و شهر حركت كند و دانشگاه و بازار از هم جدا نيستند و اگر پيوند بين علم و بازار باشد از آن طرف توزيع مناسب و بازاريابي مناسب داشته باشد، موثر واقع مي شود.
وي گفت: بايد افزايش نقدينگي در كشور به سمت توليد هدايت شود چون اين افزايش نقدينگي كه در كشور وجود دارد به نظر همه اقتصاددان ها مشكل جدي براي كشور ايجاد مي كند و اگر توليد رونق بگيرد، بسياري از مشكلات مردم كاهش پيدا مي كند.
نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري افزود: 13 آبان يادآور روزهايي است كه نشان مي دهد پايداري و ايستادگي در برابر دشمن جواب مي دهد و روز مبارزه با استكبار جهاني نماد اين است كه همه نسل ها بدانند وعده الهي براي پيروزي و ايستادگي مقابل دشمن محقق مي شود و نبايد بگذاريم مسئله اقتصادي زمينه تكانه هايي در جامعه باشد.
وي گفت: دشمن در جنگ سخت هشت سال با ما جنگيد و موفقيتي پيدا نكرد، در جنگ نرم سال ها تلاش مي كند براي اينكه با امپراطوري رسانه اي دل مردم را خالي كند و اين هم جواب نداد اما فشار آوردن بر ملت را دنبال مي كنند كه با انسجام ملي، وحدت و يكپارچگي، اقدام براساس رهنمودهاي رهبري ظرفيت خوبي است كه در مقابل اين تهديد ايستادگي و از اين شرايط كه دشمن قصد ايجاد آن را عليه ملت دارد برون رفت پيدا كنيم.
رئيسي افزود: حجم وسيعي از نيروهاي كارآمد كه اهل فكر و انديشه هستند در كشور داريم و اينها سرمايه هاي ما هستند، مقام معظم رهبري در سفر قبل از استان شدن خراسان جنوبي به اين منطقه فرمودند كه اقتصاد اين استان سنگ است.
وي بيان كرد: در مشهد مقدس پروژه اي را ديدم كه مسئول آن توضيح مي داد سنگ هاي اين مجموعه را از فرانسه و ايتاليا آورده ايم و وقتي بهترين سنگ ها در كشور ايران است چرا بايد از ديگر كشورها سنگ وارد كنيم.
توليت آستان قدس رضوي گفت: ما در آستان قدس آمادگي داريم و همه با همه ظرفيت هايي كه دارند، وارد عرصه شوند چون دست خدا با جماعت است و كار فرهنگي، محرومان و نيازمندان و توجه به موضوع زيارت از ماموريت هاي محوري آستان است.
7559*3028
۰ نفر