۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰
کد خبر: 83087677
T T
۰ نفر

رزمايش اطفاي حريق و زلزله در اردكان برگزار شد

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰
کد خبر: 83087677
رزمايش اطفاي حريق و زلزله در اردكان برگزار شد

يزد - ايرنا - رزمايش اطفا حريق و زلزله به مناسبت هفته پدافند غيرعامل( 8 الي 14 آبان) روز شنبه با حضور جمعيت از مسئولان محلي در هنرستان شهيد مطهري شهرستان اردكان برگزار شد .

اين رزمايش با همكاري گردان امام حسين (ع) ، جمعيت هلال‌احمر ، آتش‌نشاني ، اورژانس ، آموزش‌وپرورش و فرمانداري برگزار شد و دانش آموزان با اصول پدافند غيرعامل دفاع از خود در هنگام آتش‌سوزي ناشي از حملات دشمن و نيز در برابر تهديدات حملات موشكي آشنا شدند.
همچنين معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي فرمانداري اردكان در رزمايش يادشده گفت:
شعار امسال پدافند غيرعامل افزايش بازدارندگي در سايه حماسه حسيني است .
رقيه كرمانيان اظهار داشت: هدف از پدافند غيرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تأسيسات، زيرساخت‌ها، منابع اقتصادي و سرمايه فرهنگي و سياسي است كه اين امر امنيت ذهني افراد جامعه را تأمين مي‌كند.
وي اولويت اصلي پدافند غيرعامل را شناسايي آسيب‌ها و راه‌هاي مقابله با آن‌ها دانست و آموزش را به‌عنوان مهم‌ترين اصل در پدافند غيرعامل يادكرد.
وي افزود: بسياري از افراد جامعه تعريف واضح و روشني از موضوع پدافند غيرعامل ندارند و لازم است براي فرهنگ‌سازي، اطلاع‌رساني و عمق‌بخشي به دانش افراد جامعه ، با برگزاري همايش‌هاي تخصصي و استفاده از دانش و تجربه كارشناسان ، از ظرفيت‌هاي مردمي به‌درستي بهره برده شود چراكه براي پيشرفت درست برنامه‌هاي پدافند غيرعامل، مشاركت همگاني بسيار ضروري است.
مركز شهرستان 98 هزارنفري اردكان در 60 كيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
7544/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها