۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 83086278
T T
۰ نفر
خطیبان نماز جمعه:آمریكا با تحریم به هیچ یك از اهداف خود نمی رسد

استانها- ایرنا- خطیبان نماز جمعه كشور در خطبه های این هفته با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه ای مبنی بر تشدید و اجرای تحریم های جدید در 13 آبان علیه ملت ایران، تاكید كردند كه مردم پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و آمریكا با تحریم نه تنها به اهداف اقتصادی بلكه به اهداف سیاسی خود نیز نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراكز استانها، امامان جمعه با بیان اینكه تبلیغات گسترده آمریكا در باره تحریم های جدید در 13 آبان علیه جمهوری اسلامی تلاش این كشور برای راه اندازی جنگ روانی و تاثیرگذاری بر مقاومت مردم است، اظهار داشتند كه آمریكا بداند دوران زورگویی و قلدری رو به افول است و مجازات كشورهای پایبند به قوانین بین المللی نیز بجز پیامدهای بد برای نظام جهانی، راه به جایی نمی برد .
خطیبان نماز جمعه در بخش های دیگری از خطبه ها با اشاره به كشتار مردم آزاده جهان از سوی ایادی آمریكا با تاكید بر اینكه سرنوشت هر ستمگری به طور قطع نابودی، رسوایی و سرنگونی است، افزودند: ستمگران فكر می‌كنند می‌توانند به مقاومت پایان دهند اما به طور حتم این آرزو را به گور خواهند برد.
وقوع حوادث تاریخی، بزرگ و مهم در روز 13 آبان از جمله بازداشت حضرت امام (ره) كه به قانون تحقیرآمیز كاپیتولاسیون اعتراض داشتند و تبعید ایشان به تركیه در سال 43 و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا كه به كانون توطئه تبدیل شده بود،نیز از جمله محورهای خطبه های امامان جمعه بود كه با تبیین آن برای نمازگزاران، خواستار برپایی راهپیمایی باشكوه مردم ایران اسلامی در سالروز 13 آبان در نقاط مختلف كشور شدند.
خطیبان نماز جمعه تاكید كردند:13 آبان روز استكبار ستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی است و ملت ایران با شركت پرشور در راهپیمایی این روز، جواب یاوه گویی های آمریكا و دشمنان نظام اسلامی را خواهد داد.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های برخی مراكز استانی را به شرح ذیل گزارش كرده اند:

** تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تحریم های آمریكا در 13 آبان علیه جمهوری اسلامی تلاش این كشور برای راه اندازی جنگ روانی در كشور ماست.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: با توجه به اینكه تلاش آمریكا برای به صفر رساندن فروش نفت جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نرسید این كشور می خواهد با راه اندازی جنگ روانی به اهداف خود برسد.
وی با بیان اینكه عملیات روانی آمریكا برای ایجاد هراس در جامعه ایرانی است، اظهار داشت: شب گذشته آمریكا عدم مخالفت خود را با صادرات نفت ایران به 7 كشور اعلام كرد كه این امر نشانه عقب نشینی از موضع قبلی است.
خطیب جمعه تبریز یادآوری كرد: دولت آمریكا بخش مهمی از تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را قبل از 13 آبان به اجرا گذاشته و تحریم های جدید تاثیر زیادی بر مردم ایران نخواهد گذاشت.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به راهكارهای مقابله با جنگ روانی دشمن در زمان كنونی ادامه داد: در این مقطع باید مرعوب دشمن نشده و اقدام های اصولی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را از دولت مطالبه كرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینكه در 13 آبان سال 43 رژیم وابسته به پهلوی امام راحل را پس از افشاگری بی نظیر خود به تركیه تبعید كرد، گفت: این واقعه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی شد زیرا كه امام (ره) در مدت 14 سال تبعید علاوه بر هدایت جریان انقلاب در ایران، مبانی حكومت اسلامی و نظام ولایت فقیه را برای اولین بار در تاریخ فقه شیعه پایه گذاری كرد.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: در 13 آبان سال 57 رژیم ستمشاهی دانش آموزان و دانشجویان انقلابی و معترض را در جلوی دانشگاه تهران به گلوله بست و چند نفر از آنان را به شهادت رساند.
وی یادآوری كرد: 13 آبان سال 58 نیز نماد شكستن هیمنه كاغذی و پوشالی استكبار جهانی به دست دانشجویان پیرو خط امام بود و آنان در اقدامی خودجوش لانه جاسوسی و مركز فرماندهی فتنه آفرینی آمریكا را تسخیر كردند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینكه راهپیمایی 13 آبان امسال اهمیت دوچندانی دارد، اظهار داشت: در این روز خروش دانش آموزان، دانشجویان و مردم علیه آمریكا تكرار خواهد شد و صدای فریاد مرگ بر آمریكا در سراسر استان به گوش خواهد رسید.

**ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینكه 13 آبان نشان از ایستادگی چهل ساله انقلاب اسلامی در مقابل استكبار جهانی دارد، گفت: اقشار مختلف مردم باید باشكوه تر از سال های گذشته در راهپیمایی این روز شركت كنند زیرا مبارزه با استكبار اصل دین ماست.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: آمریكایی ها به قدری از این روز تنفر دارند كه اعمال تحریم های جدید علیه ملت ایران را از این روز آغاز می كند.
وی با تاكید بر اینكه دشمنی آمریكا با ملت ایران ادامه دارد، اظهار داشت: ملت ایران ادامه دهنده راه امام حسین(ع) هستند و از عزت و شرف خود در مقابل دشمنان دفاع می كنند.
امام جمعه ارومیه همچنین با تبریك فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی، گفت: فرهنگ شهادت طلبی «حسین فهمیده» باید به درستی در بین دانش آموزان تبیین شود زیرا این نوجوان 13 ساله یكی از الگوهای دانش آموزان به شمار می رود و یاد و خاطره اش باید در جامعه زنده بماند.

**اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مقاومت ملت بزرگ ایران نتیجه داد و آمریكا مجبور شد از تحریم كل نفت ایران و به صفر رساندن صادرات آن عقب نشینی كند.
آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفنه نماز جمعه اردبیل افزود: آمریكا در چند روز مانده به 13 آبان كه می بیند امكان ندارد صادرات نفت ایران صفر شود، اعلام كرد فعلا هند و كره جنوبی را استثنا كرده است.
او گفت: اگر گاز ایران به تركیه قطع شود فاجعه رخ می دهد و لذا تركیه نیز تقاضای معافیت كرده و نیز اگر گاز ایران به عراق قطع شود بیشتر نیروگاه های برق عراق كه برای آنها بسیار حیاتی است، تعطیل می شود به همین جهت عراق نیز تقاضای معافیت كرده است و این سلسله هنوز ادامه دارد.
وی اظهار داشت: آنها از محروم كردن ایران از جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانكی سوئیفت نیز عقب نشینی كردند چون دیدند اروپا در ساز و كار مالی خود به دنبال ایجاد یك فرآیند جدید برای مبادله با ایران بر آمده به نحوی كه جایگزین سوئیفت شود و این جایگاه بین المللی سوئیفت را بشدت متزلزل می كند.
امام جمعه اردبیل افزود: وزیر اقتصاد فرانسه گفته تحریم های آمریكا علیه ایران فرصتی است برای اروپا تا نهادهای مالی مستقل خود را داشته باشند.
خطیب جمعه اردبیل گفت: با این حساب آمریكا به طرف یك انزوا و شكست فاحش در تحریم پیش می رود و نگران اثرگذاری آخرین ابزار آمریكا برای مقابله با ایران در 13 آبان است ، آنها می گویند اگر این ابزار برندگی لازم را نداشته باشد سازمان تحریم ها دچار فروپاشی خواهد شد.

**اصفهان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت :13 آبان روز استكبار ستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی است و ملت ایران با شركت پرشور در راهپیمایی این روز جواب یاوه گویی های آمریكا و دشمنان نظام اسلامی را خواهد داد.
حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) افزود: راهپیمایی 13 آبان امسال باید با شكوه تر از سال های گذشته برپا شود تا مشت محكمی بر دهان استكبار جهانی و دست نشانده هایش باشد.
وی این روز را روز مبارزه با استكبار جهانی و شیطان بزرگ دانست و اظهارداشت : رئیس جمهور آمریكا اعلام كرده كه مرحله دوم تحریم های ایران را همزمان با 13 آبان اجرا خواهد كرد، غافل از این كه خداوند متعال همیشه یار و یاور ملت مسلمان ایران بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد : سه حادثه بزرگ و مهم در روز 13 آبان و زمان های مختلف رخ داد كه یكی از این وقایع بازداشت حضرت امام (ره) و تبعید ایشان به تركیه در سال 43 بود.
وی ادامه داد : امام خمینی(ره) به قانون تحقیر آمیز كاپیتولاسیون اعتراض كردند كه براساس آن اتباع آمریكایی در ایران مصونیت قانونی و حقوقی داشتند و در صورتی كه جنایتی مرتكب می شدند در كشوری كه زندگی می كنند، دادگاه و نیروی انسانی آن صلاحیت بازداشت و بازجویی و محاكمه را نداشتند.
وی با اشاره به مناسبت دیگر 13آبان بیان كرد : حادثه بزرگ و مهم دیگر این روز تسخیر لانه جاسوسی آمریكا بود كه به كانون توطئه تبدیل شده بود.
خطیب جمعه اصفهان با بیان این كه جمعی از دانشجویان انقلاب پیرو خط امام(ره) این لانه جاسوسی را فتح كردند، افزود: حركت ارزشمند دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در مبارزه با شیطان بزرگ و تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم و بلكه والاتر از آن از سوی امام (ره) نامگذاری شد.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این كه ایستادگی در مقابل كافران و دشمنان دستور الهی بوده و پیروزی مسلمانان در مقابل آنان وعده داده شده است، افزود: دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بكنند زیرا این ملت مقتدر با تمام توان در مقابل دشمنان ایستادگی خواهند كرد.
وی با اشاره به این كه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون همواره ملت ایران با تحریم اقتصادی دشمنان روبرو بود، گفت: وحدت مردم و مسئولان همراه با برنامه ‌ریزی و تدبیر موجب شكست تحریم جدید استكبار جهانی علیه نظام خواهد شد.

**كرج
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه كرج گفت: استكبارجهانی از آینده روشن نظام اسلامی نگران است و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به كشورمان دریغ ندارد.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهركرج افزود: كینه توزی استكبار جهانی درابعاد رسانه ای، فرهنگی و اقتصادی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هست.
آیت الله حسینی همدانی به رویدادهای یوم الله 13 آبان اشاره كرد و افزود: حمله ماموران شاه خائن به دانش آموزان و دانشجویان درسال57 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) درسال 58
از رویدادهای این روز به شمار می رود كه در این حوادث نقاب از سیمای خائنان و دشمنان برداشته شد.
وی تبعید امام خمینی (ره) از عراق به تركیه در سال 43 دیگر رویداد 13 آبان برشمرد و گفت: دراین روز سه اتفاق مهم تاریخی یك موضوع مشترك به نام نفی ظلم و استكبار ستیزی وجود دارد.
خطیب جمعه كرج گفت: آمریكا درتلاش است تا با جنگ روانی و اعمال تحریم ها، مشكلاتی برای كشورمان ایجاد كند در حالی كه قسمت عمده این تحریم ها از گذشته اعمال شده و دشمنان دربرابر اراده ملت ایران كاری از پیش نبرده اند.

**ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تحریم های آمریكا باعث ثبات و تقویت اقتصاد ایران و بی اثر شدن تحریم های ناجوانمردانه این كشور استكباری می شود.
حجت الاسلام والمسلمین اله نور كریمی تبار در خطبه های نماز جمعه امروز ایلام اظهار داشت: ملت ایران ابهت و اقتدار پوشالی آمریكا در سطح جهان را در هم شكست و باعث رسوایی دولتمردان و سیاستمداران آمریكایی در جهان شد و امروز نیز تهدید و تحریم آنها در اراده ملت ایران كمترین اثری ندارد.
وی یادآور شد: سربلندی ملت ایران در جهان حاصل سال‌ ها مبارزه با زیاده خواهی های آمریكا و همپیمانان این كشور است و جمهوری اسلامی با مدیریت و درایت مقام معظم رهبری از این پیچ و برهه حساس نیز به سلامت عبور می‌كند.
خطیب نماز جمعه ایلام تاكید كرد: اقدام به تحریم صنعت نفت و گاز ایران از سوی آمریكا با توجه به نیاز جامعه جهانی به نفت و گاز ایران غیرعملی و ناممكن است و ترامپ خود نیز بر این امر و تبعات منفی آن برای جامعه جهانی واقف است.
وی یادآور شد: رجزخوانی آمریكا در اراده مصمم مردم ایران بی‌تاثیر است و مردم ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب تاكنون با تحریم های ظالمانه آمریكا بیگانه نیستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: ملت ایران به واسطه تحریم و تهدید غرب و در راس آنها آمریكا و حامیان منطقه ای غرب به درجات عالی از رشد، نمو رسیده و به یك قدرت برتر و تاثیر گذار در منطقه و جهان تبدیل شده است.

**بوشهر
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان ایران اسلامی با تمام قوا برای تغییر افكار، رفتار و گفتمان جامعه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری كرده اند.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز جمعه در آئین بزرگداشت دهه آخر ماه صفر در بوشهر افزود: در این زمینه دشمنان با راه‌اندازی شبكه‌های مختلف و متعدد سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را آغاز كردند.
وی بیان كرد: روشنگری و بصیرت افزایی در زمینه ظلم استكبار جهانی یك امر سترگی است كه اهداف امام خمینی(ره) نیز بر پایه آن شكل گرفته بود.

**شهركرد
نماینده ولی فقیه درچهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد، 13 آبانماه را روز استكبار ستیزی، استقامت همگانی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست.
حجت الاسلام محمدعلی نكونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهركرد افزود: رویكرد اساسی در حماسه 13 آبان بر استكبارستیزی و استقلال طلبی ملت بزرگ ایران استوار است و حضور باشكوه در راهپیمایی روز 13 آبان باعث یاس دشمنان است.
وی با تاكید بر اینكه آمریكا هرگز قابل اعتماد نبوده و نیست، گفت: 13 آبان باید موجب تقویت روحیه انقلابی همراه با بینش و بصیرت جوانان و اشنایی نسل جوان با توطئه های شوم آمریكا باشد.
حجت الاسلام نكونام، با بیان اینكه آمریكا تمامی معاهدات بین المللی را زیر پا می گذارد، تاكید كرد: آمریكا به دلیل خوی استكباری همواره حقوق بشر را در جهان نقض كرده و باید پاسخگو در این خصوص باشد.
وی به هفته پدافند غیر عامل اشاره كرد و گفت: آگاهی در برابر توطئه های دشمنان و مقابله با تهدید نرم دشمن از اهداف اصلی پدافندغیرعامل است.

**بیرجند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: 13 آبان امسال صدا شكستن استخوان های استكبار را به گوش خواهیم شنید و به چشم هم جریانات را تا 22 بهمن خواهیم دید.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با اشاره به خط و نشان دشمن در 13 آبان امسال علیه جمهوری اسلامی افزود: ظلم از بین می رود و آنچه می ماند انقلاب اسلامی است تا با یاری خدا به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود.

**مشهد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: توطئه های آمریكا علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران همانند آنچه ظرف 40 سال اخیر اتفاق افتاده همچنان محكوم به شكست است.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم امام رضا (ع) افزود: اكنون آمریكا به خیال خود و از سر استیصال می خواهد بار دیگر تحریمهای ناجوانمردانه را به ملت ایران تحمیل كند اما همه به یقین این كلام وحی گونه امام راحل رسیده اند كه آمریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند.
وی ادامه داد: این سخن و نظر من نیست، یك آقایی با نام فرانس ژیرس كه از او به نام استاد دانشگاه جنگ یاد می شود در مقاله ای نوشته است ایران قدرت آن را دارد كه اگر جلوی صدور نفتش گرفته شود نگذارد یك قطره نفت از خلیج فارس صادر شود.

**بجنورد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان تودهنی محكمی به آمریكا خواهد بود و استكبار را از اعمال تحریم برای به زانو درآوردن كشورمان ناامید خواهند كرد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی سیاسی جمعه از مردم خواست تا در این روز حضور گسترده داشته باشند.
وی گفت: در 13 آبان سال 1358 طلسم و هیمنه آمریكا شكسته شد و انقلاب دوم شكل گرفت؛ در این روز چهره لیبرال های به ظاهر طرفدار انقلاب افشا شد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: راهپیمایی امسال باید چنان باشكوه باشد كه آمریكای خونخوار و جهانخوار از كارهای خود پشیمان شود و بفهمد نمی تواند علیه این ملت غیرتمند كاری كند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: در 13 آبان باید صدای مردم به گوش كسانی برسد كه آرزوی ارتباط ذلیلانه و چشم و گوش بسته با آمریكا را دارند و به آنها بفهماند كه مردم ایران تحریم را به تسلیم ذلیلانه ترجیح می دهند.
حجت الاسام والمسلمین یعقوبی گفت: باید در این روز همه با هم به صحنه بیاییم و عظمت و پیام قدرت انقلاب را بار دیگر به جهانیان برسانیم.

**اهواز
امام جمعه اهواز با اشاره به اینكه خدمات ارائه شده توسط عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بی نتیجه نمی ماند گفت: قطعا مهم ترین نتیجه آن پیروزی تمام و كمال ملت ایران بر كفر جهانی است.
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز با اشاره به 13 آبان اشاره گفت: سال 43 امام خمینی (ره) به لایحه كاپیتولاسیون ( مصونیت قضایی آمریكاییان در ایران) اعتراض كرد كه همین امر منجر به تبعید ایشان در 13 آبانماه شد.
آیت الله موسوی جزایری گفت: در سال 57 نیز دانشجویان علیه رژیم شاه دست به تجمع زده بودند و دانش آموزان دبیرستانی نیز در حمایت از آنها به سمت دانشگاه حركت كردند اما ماموران شاهنشاهی تعدادی زیادی از آنها را به شهادت رساندند.
وی ادامه داد: در سال 58 نیز دانشجویان متوجه حركات جاسوسی در سفارت آمریكا شدند از همین رو این لانه جاسوسی را تسخیر كردند به همین جهت روز 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم است.
وی در ادامه ضمن محكوم كردن جنایات دولت و ارتش نیجریه علیه شیعیان این كشور در حین عزاداری امام حسین (ع) گفت: همانطور كه خون امام حسین (ع) بر شمشیر پیروز شد پیروان ایشان نیز بر دشمنان غلبه خواهند كرد.

**قم
خطیب جمعه قم گفت: ما نباید به وعده های دشمنان دل ببندیم، بلكه با تكیه بر اقتصاد مقاومتی و همت و تلاش مضاعف، در مسیر پیشرفت و آبادانی كشور حركت كرده و مشكلات را برطرف كنیم.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم با بیان اینكه 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی روز بسیار بزرگ و مهمی است، افزود: مردم كشورمان نباید در دام تاریخ مقرر كردن های غربی ها گرفتار شوند، بلكه در برابر این توطئه ها و دسیسه ها هوشیار باشند.
سیزدهم آبان یادآور سه رخداد مهم تبعید حضرت امام خمینی(ره) به تركیه در سال 1343، كشتار دانش‌آموزان در سال 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریكا در سال 1358 است كه هر سه رویداد با هویت مبارزه با استكبار شكل گرفت و به همین دلیل، این روز به یاد ماندنی «روز ملی مبارزه با استكبار» نامیده می شود.
وی ادامه داد: دار و دسته ترامپ بازگشت تحریم ها در 13 آبان را تبلیغ می كنند، اما باید بدانیم كه مقرر كردن تاریخ های مختلف برای در انتظار گذاشتن ملت ایران و به نوعی بازی و شوخی است.
مرحله جدید تحریم ها علیه ایران اسلامی روز 4 نوامبر (١٣ آبان) اجرا می شود كه فعالیت های صنایع نفت و گاز، كشتیرانی و خدمات بیمه را هدف قرار داده است.
آیت الله اعرافی با بیان اینكه ایران اسلامی در 40 سال گذشته همواره در تحریم بوده است، اظهار داشت: دشمنان تاكنون همه اقدامات و تلاش های خود را برای ضربه زدن به كشورمان انجام داده اند و پس از 13 آبان هم تاریخ دیگری را برای برنامه های خود اعلام می كنند.

**زنجان
امام جمعه موقت زنجان گفت: تحریم های آمریكا اثری چندانی بر كشور ندارد و اگر چه ممكن است برخی مشكلات ظاهری را ایجاد كند ولی مردم ایران هرگز از دین و انقلاب خود دست نخواهند شست.
حجت الاسلام سیدرضا موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریكا در سال 58 و روز ملی مبارزه با استكبار و روز دانش آموز اشاره كرد و افزود: به توصیه امام خمینی (ره) هیچوقت نباید سلاح مبارزه با دشمن را زمین گذاشت چرا كه آنها هیچوقت نخوابیده اند و ضربه خود را وارد می كند.
وی ادامه داد: آمریكا از 28 مرداد سال 1332 تا به امروز همیشه نسبت به ملت ایران دشمنی اش را ابراز كرده و این دشمنی از جانب همه دولت ها و روسای جمهوری آمریكا بوده و منحصر به حزب خاصی نیست.
حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: ترامپ طرحی داشت كه بر اساس آن تحریم های آمریكا علیه ایران را در 13 آبان بیشتر كند و صدور نفت ایران را به صفر برساند در حالی كه بر خلاف تصور ترامپ امروز ایران 2 میلیون بسكه نفت صادر می كند و هرگز صدور نفت كشور به صفر نخواهد رسید.

**سمنان
امام جمعه موقت سمنان گفت: تدوین و اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باعث اعتلای نظام جمهوری اسلامی در بین كشورهای جهان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر عبدوس در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، افزود: نخبگان و اندیشمندان در راستای تدوین سند چشم انداز 50 ساله كشور اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به ضرورت تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بیان كرد: این الگو كه نشان از درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری دارد، پیشرفت و آبادانی همیشگی كشور را منجر می شود.
عبدوس با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره آمریكا كه هیچ غلطی نمی تواند بكند یادآور شد: با گذشت 40 سال، این امر به طور كامل محرز شده است.
وی با اشاره به ضرورت ها برای پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان بیان كرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان در جبهه های نبرد امری اجتناب ناپذیر است.
امام جمعه موقت سمنان با بیان این كه دشمن در پی سست كردن پایه های مقاومت است، تصریح كرد: در كنار ایستادگی و دوری از كاهلی، یاد و ذكر خدا موجب بی اثری وسوسه و دسیسه های تفرقه انگیز دشمنان می شود.
وی ادامه داد: تفرقه و جدایی بین نیروهای داخلی منجر به شكست عزت و مقاومت مسلمانان است.

**زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تشدید تحریم علیه ایران اسلامی چیز جدیدی نیست و ما می توانیم با مدیریت صحیح و با استفاده از امكانات موجود از انواع بحران ممكن خارج شویم.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: همان طور كه هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی و چهل سال دشمنی آمریكا به خوبی مدیریت شد پس می توانیم هر مساله دیگری را به بهترین شكل ممكن مدیریت كنیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و كرمان افزود: آمریكا ما را در محاصره اقتصادی قرار داد و می خواست دانشجویان و دانش آموزان را علیه نظام بشوراند كه هیچ گاه به اهداف شوم خود نرسید.
امام جمعه زاهدان تاكید كرد: با بیداری، هوشیاری، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب به خوبی می توانیم از بسیاری از بحران ها به سلامت عبور كنیم.
آیت الله سلیمانی با گرامیداشت یوم الله 13 آبان گفت: یوم الله 13 آبان یكی از جلوه های انقلاب اسلامی محسوب می شود كه در آن سه مساله مهم تبعید امام (ره)، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی مطرح است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آمریكا تلاش می كرد تا از جوانه زدن درخت تنومند اسلام جلوگیری كند بنابراین امام (ره) را تبعید كرد ولی برخلاف میل دشمنان منویات امام راحل در میان مردم جاری بود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن با شهادت نونهالان و دانش آموزان می خواست زهر چشمی از مردم بگیرد و روحیه شهادت را در آنان ضعیف كند ولی دانشجویان پیرو خط امام (ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریكا توانستند توطئه های آنان را خنثی كنند.

**شیراز
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در آستانه 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی گفت: مبارزه با استكبار وظیفه دائمی ما است و تعطیل بردار نیست.
آیت الله لطف الله دژكام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: هر كس كه بر خلاف فرامین الهی عمل كند مستكبر است، مانند فردی كه نماز نمی خواند، حجاب را رعایت نمی كند و یا حق دیگران را پایمال می كند.
وی ادامه داد: در پاسخ به افرادی كه می گویند تا چه زمانی باید با استكبار مبارزه كرد می گوییم كه تا ما بندگی خدا را داریم با استكبار و كسانی كه با خدا دشمنی می كند سخت مبارزه خواهیم كرد.
امام جمعه شیراز افزود: اما در مبارزه با استكبار همه مرد این میدان نیستند، چرا كه كسی كه می خواهد با استكبار مبارزه كند خودش نباید مستكبر باشد، كسی كه خودش مستكبر و بازیچه شیطان است نمی تواند با استكبار بجنگد.
آیت الله دژكام گفت: هر زمان كه خواستیم فریاد مبارزه با استكبار و در راس آن آمریكا را سر دهیم اول نگاهی به خودمان بیاندازیم، اگر حق كسی را پایمال كنیم، پول كسی را بخوریم و به دیگران تهمت بزنیم بدانیم كه این شعار تو خالی خواهد بود.
وی گفت: این شعار مال كسانی است كه برای خدا كار كردند و در راه خدا مبارزه، جهاد و كوشش كردند و برای خود هیچ چیز نخواستند.
نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به رئیس جمهوری آمریكا گفت: بدان و آگاه باش كه این ملت پر است از شیردلانی كه جز خدا و رضای او چیز دیگری نخواسته اند و تا زمانی كه استكبار را شكست ندهند، فریاد مرگ بر آمریكای آنها بلند خواهد بود.

**سنندج
امام جمعه موقت سنندج 13 آبان را روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: ملت ایران با شركت گسترده در راهپیمایی 13 آبان امسال، پاسخ دندان شكنی به تهدیدها و تحریم های رئیس جمهور خائن آمریكا خواهند داد.
ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: دشمنی و شرارت های آمریكا همیشه بوده و روز به روز بر این شیطنت ها افزوده می شود اما مردم ایران با قدرت در برابر توطئه های استكبار می ایستند.
وی با بیان اینكه انزجار و تنفر ملت ایران از آمریكا هم بیش از پیش شده است، افزود: مردم با شركت پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان امسال، پرشكوه تر از سال های قبل به صحنه می آیند و انزجار خود را از سیاست های كینه توزانه آمریكا به نمایش می گذارند.
خطیب موقت جمعه سنندج یادآور شد: طبق گفته مورخان، آمریكا بعد از جنگ جهانی دوم به 50 كشور جهان حمله نظامی و 20 كشور را در محاصره اقتصادی قرار داده است، بنابراین نباید غیر از دشمنی و قساوت از استكبار جهانی انتظار دیگری داشت.
ماموستا حسینی در ادامه خواستار همت صادقانه مسئولان برای رفع مشكلات اقتصادی كشور شد و تاكید كرد: مردم نیز باید مسئولان و دولت را در راستای برطرف كردن مشكلات كنونی یاری دهند.
وی اضافه كرد: همانگونه كه از امنیت پایداری برخوردار هستیم باید نسبت به تامین امنیت اقتصادی كشور و ایجاد رفاه مردم تمام تلاش خود را به كار گیریم.

**كرمان
خطیب جمعه كرمان گفت: شعار مرگ بر آمریكا در حقیقت اعلام انزجار از تحریم كننده ملت ها، جنگ افروزی، دارنده و استفاده كننده از تجهیزات اتمی، تجاوزگری و بیدادگری است.
حجت الاسلام اصغر عسكری در خطبه های این هفته نماز جمعه كرمان تاكید كرد: آمریكا تا زمانی كه دست از ظلم و ستم ها و تجاوزگری ها بر ندارد، این شعار را خواهد شنید و اگر روزی برگردد و دست از ظلم و ستم بردارد خواهد دید كه رفتار مردم جهان با او تغییر خواهد كرد.
وی با بیان اینكه با انسجام، وحدت و همدلی می توان به قله های رفیع و دست نیافتنی دست یافت عنوان كرد: وحدت و همدلی رمز رسیدن به موفقیت در تمام حوزه ها است.
وی ادامه داد: با وجود تمام تبلیغات منفی دشمنان این حركت دینی و مذهبی با جمعیت بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار شد.
وی ادامه داد: 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی نامگذاری شده است كه در تاریخ انقلاب سالروز بازداشت و تبعید امام راحل (ره) در اعتراض به لایحه كاپیتولاسیون نیز هست زیرا این لایحه عزت ملت ایران را زیر سئوال می برد.
حجت الاسلام عسكری تاكید كرد: 13 آبان ماه همچنین سالروز شهادت دانش آموزان مظلومی است كه در اعتراض به رژیم پهلوی در دانشگاه تهران حضور یافته بودند.
خطیب جمعه كرمان افزود: تسخیر شجاعانه لانه جاسوسی آمریكا یكی دیگر از رویدادهای 13 آبان ماه است كه انقلاب دوم نیز نامگذاری شده است.
وی یادآور شد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از كشورها دارند به این نتیجه می رسند كه سفارت آمریكا در كشور آنها به لانه جاسوسی تبدیل شده اما مردم ما كه سال ها قبل لانه جاسوسی آمریكا در ایران را تسخیر كردند نشان دادند كه از نظر درك مسائل سیاسی ده ها سال از سایر كشورها جلوتر هستند.
وی تاكید كرد: مردم در 13 آبان امسال نیز با حضور حماسی در تجمع 13 آبان نفرت خود از دشمنان و كشورهای استكباری را نشان خواهند داد.

**كرمانشاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: 13 آبان روز نشان دادن اقتدار انقلاب به مستكبران است و به طور قطع با حضور پرشور مردم تبدیل به روزی ماندگار در تاریخ نظام و انقلاب خواهد شد.
آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته كرمانشاه اظهار داشت: روز 13 آبان سال 1358 كه لانه جاسوسی آمریكا توسط دانشجویان خط امام (ره) تسخیر شد به روزی مهم و خاطره انگیز برای انقلاب و مردم تبدیل شد.
وی با اشاره به نامگذاری 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی گفت: ملت بزرگ و با بصیرت ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب مقابل استكبار ایستادند و نتیجه آن اقتداری است كه امروز دشمنان درجه یك ایران نیز به آن معترف هستند.
وی ادامه داد: ایستادگی ایران در برابر استكبار باعث عصبانیت آن ها شده است و ناموفق بودن توطئه هایشان برای شكست انقلاب و تغییر مسیر آن بر خشمشان علیه جمهوری اسلامی افزوده است، البته آن ها بخوبی می دانند كاری در مقابل ایران نمی توانند از پیش ببرند و محكوم به شكست هستند.
آیت الله علما یادآوری كرد: روز 13 آبان پیش رو فرصت مناسبی برای اثبات ناكارآمد بودن سیاست های آمریكا علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و حضور پرشور مردم در مراسم این روز پایه های دنیای استكبار را سست تراز قبل خواهد كرد.
امام جمعه كرمانشاه با دعوت از عموم مردم برای حضور در مراسم راهپمیایی روز 13 آبان، گفت: هر قدر این حضور پرشورتر باشد مستكبران زمان بیشتر در مقابل ایران و انقلاب اسلامی عقب نشینی می كنند.

**یاسوج
امام جمعه موقت یاسوج گفت: شكست تحریم های جدید آمریكا علیه ایران كه وعده اعمال آنها در 13 آبان امسال از سوی دولتمردان این كشور جنایتكار داده شده قطعی و حتمی است.
حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: هدف اصلی آمریكا از چنین اقدامی تقابل همه جانبه با نظام، انقلاب، كشور و ملت ایران است اما باید این نكته مهم را به خوبی بداند كه باز هم دچار شكست می شود.
وی با اشاره به در پیش بودن یوم الله 13 آبان، افزود: این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی نامگذاری شده و نماد مقابله ملت ایران با نظام سلطه است.
امام جمعه موقت یاسوج بیان كرد: سه رویداد مهم تاریخی این روز شامل تبعید امام خمینی (ره) به تركیه در سال 1343، شهادت دانش آموزان از سوی رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 است.
حجت الاسلام حسینی صدر عنوان كرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریكا یك حركت مهم انقلابی بود و امام خمینی (ره) نیز آن را انقلاب دوم نامیدند.
وی ابراز داشت: مهمترین دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی آمریكا شامل اثبات پوشالی بودن قدرت این كشور جنایتكار برای ملت های مختلف دنیا، شكست مفتضحانه آن در منطقه خاورمیانه و جهان و خنثی شدن توطئه های بعدی استكبار جهانی علیه نظام و انقلاب است.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: یكی از مبانی اندیشه سیاسی امام راحل استكبارستیزی و مبارزه با نظام سلطه بود و همواره نیز بر آن تأكید داشتند.
وی افزود: آیین پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان هیچ مشابهی در دیگر نقاط دنیا ندارد و همه ساله نیز باشكوه تر از قبل برگزار می شود.

**گرگان
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به این كه ما با دنیا دشمنی، جنگ و دعوا نداریم، گفت: تنها كسی كه امروز پرچمدار دشمنی و ضربه زدن به مردم ایران شده، آمریكا است و سعی دارد از هر راهی به ایران ضربه بزند.
آیت الله سیدكاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه گرگان افزود: امروز شاهد برخی از تحریم ها و تهدیدات هستیم كه به دور از انسانیت است، به طوری كه دست به تحریم دارویی در برخی كشورها مانند یمن زده و مردم بیگناه آن را به بدترین روزگار تبدیل كرده است و حتی از جنگ بیولوژیك هم استفاده می كند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این كه آمریكا سعی دارد به طرق مختلف بویژه از افغانستان و مرزهای غربی تكفیری ها را وارد ایران نماید، خاطرنشان كرد: وقتی این تكفیری ها در نیجریه عزاداران اربعین را به گلوله می بندند و به شهادت می رساند، مشخص است به هیچ چیزی رحم نمی كند.
نورمفیدی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل نیز گفت: راه آهن ایران - تركمنستان - قزاقستان، پدافند غیر عامل خوبی در برابر تهدیدات دشمنان است و با توجه به این كه دشمن از سوی خلیج فارس ما را در تهدید و تحریم قرار می دهد، این نقطه محل امنی برای تامین نیازهای كشور و ایستادگی در برابر این تحریم ها است.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: دشمن به غیر از تهدیدات نظامی، تهدیدات دیگری علیه ایران و سایر كشورها انجام می دهد كه ایستادگی و مقاومت در برابر آنها همان مساله پدافند غیر عامل است.

**خرم آباد
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ملت ایران از جمله جوانان و دانشجویان شعار ' مرگ بر آمریكا' را به یك شعور سیاسی تبدیل كرده اند.
آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد با اشاره به روز 13 آبان افزود: 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی مصادف با وقوع سه مناسبت مهم است.
وی اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره)، شهادت تعدادی از دانش آموزان در اعتراض به جنایات شاه و آمریكا، مساله كاپیتولاسیون كه امام پرچمدار مبارزه با آن بود كه سپس به تبعید ایشان منجر شد،حوادث مهم 13 آبان هستند كه جنایت آمریكا در این وقایع مشترك است.
وی با اشاره نفریت مردم ایران نسبت به آمریكا تصریح كرد: برخی سوال می كنند چرا پس از 40 سال همچنان شعار مرگ بر آمریكا سر داده اید كه باید به آنان توضیح داد این شعار پاسخ رفتار غیرانسانی و كردار وحشیانه آمریكا نسبت به ملت ایران و یك ضرورت است.
خطیب جمعه خرم آباد با طرح این پرسش كه چرا دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر كردند گفت: آمریكا پس از پیروزی انقلاب در صدد كودتای دیگری همچون 28 مرداد بود تا شاه را برگرداند و سلطه خود را ادامه دهد كه این اقدام انقلابی در مقابله با این امر بوده است.
آیت الله میرعمادی خطاب به افرادی كه نتیجه شعار مرگ بر آمریكا را می پرسند، اظهار داشت: این شعار قدرت امریكا را رو به افول و نابودی كشانده است.
وی اضافه كرد: آمریكا هم مانند شوروی سابق متلاشی می شود و شكست آن در حمله ایران به طبس، شكست سیاست هایش در خاورمیانه و شكست ادعای كدخدایی دنیا نمونه های این واقعیت هستند.
وی گفت: برای اینكه ملت ایران 13 آبان را فراموش كنند تحریم مرحله دوم را در این روز قرار داده اند تا پیام دهند می توانند ایران را شكست دهند اما مطمن باشند 13 آبان امسال هم پیروزی دیگری برای ملت ایران اسلامی رقم خواهدخورد.
امام جمعه خرم آباد گفت: 13 آبان امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب، همه در راهپیمایی شركت می كنند و روحیه استكبار ستیزی خود را بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت.

**اراك
نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك گفت: حضور مسلمانان 60 كشور جهان در حماسه اربعین امسال اتحاد، همدلی و همبستگی دنیای اسلام را به رخ جهانیان كشید.
آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه اراك افزود: مسلمانان جهان پس از گذشت یك هزار و 380 سال از جریان كربلا و عاشورا با حضور انسجام بخش و عزت آفرین در آیین اربعین امسال عظمت و اتحاد دنیای اسلام را به رخ دشمنان اسلام، قرآن و جهانیان كشیدند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراك با گرامیداشت روز 13 آبان افزود: این روز یكی از روزهای بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی خاطر نشان كرد: روز 13 آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و تبعید امام خمینی(ره) در این روز به كشور تركیه آغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی رژیم طاغوت در سال 57 بود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: آمریكا از ابتدای انقلاب تحریم های ظالمانه ای را علیه ملت ایران اسلامی اعمال كرده است و مردم با اتحاد و همدلی تمامی توطئه های دشمنان را در طول 40 سال گذشته نقش بر آب كرده اند.
وی ادامه داد: اكنون نیز استفاده از ظرفیت های داخلی، هماهنگی و همراهی دستگاه ها اجرایی و مردم با یكدیگر، مبارزه با فساد، قاچاق كالا و جلوگیری از واردات غیر ضروری كلید ایستادگی در برابر تحریم های دشمنان است.

**ساری
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: تبلیغات و ترساندن مردم از شروع تحریم نفتی روز 13 آبان ماه تنها یك جنگ روانی از سوی آمریكا علیه جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: آمریكا هرگز قادر به تحریم كلی نفت ایران نیست زیرا برخی از پالایشگاههای جهان صرفا برای نفت ایران ساخته شده اند.
وی توضیح داد: ایجاد جنگ روانی و فاصله انداختن بین مردم و نظام الهی از اهداف بزرگ دشمنان به سركردگی آمریكا و نظام صهیونیستی است.
امام جمعه ساری گفت: برگزاری مراسم معنوی از قبیل نماز جمعه، سوگواری امام حسین(ع)، 22بهمن، روز قدس و روز 13 آبان كه روز اسكتبار ستیزی است از جمله اقداماتی است كه بشدت موجب اذیت و آزار دشمنان می شود.
خطیب جمعه ساری افزود: وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس از ایران كشوری نمونه و معنوی ساخته و همه آزاد اندیشان پیرو راه ولایت فقیه شده اند.

**بندرعباس
امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته با تاكید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز 13 آبان ماه، بیان داشتند: تحریم های امریكا تاثیری بر مقاومت و اتحاد ملت ایران ندارد.
خطیبان جمعه هرمزگان اظهار داشتند: دشمن با جنگ روانی سعی در ایجاد ناامیدی و ترس و نگرانی در میان ملت ایران دارد، در حالی كه مردم ایران اسلامی همواره متحد و یكدل بوده و با تبعیت از مقام معظم رهبری تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب خواهند كرد.

**همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان كرد: خواب های ترامپ علیه ایران برای 13 آبان روز استكبار ستیزی به طور حتم تعبیر نمی شود.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان خاطرنشان كرد: همانگونه كه رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه با حمله به كشورهای همسایه مدعی بود كه انتقام خیبر را گرفته ترامپ هم می خواهد انتقام تسخیر لانه جاسوسی را بگیرد.
وی اضافه كرد: داغ 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریكا بر دل و قلب ترامپ مانده و رئیس جمهور آمریكا با تحریم درصدد انتقام است.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآوری كرد: یك زمان هم عنوان شد انقلاب اسلامی در كمتر از 2 ماه فرو می پاشد كه این خواب ها تعبیر نشد.
آیت الله طه محمدی یادآوری كرد: در پی تسخیر سفارت آمریكا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 58، دشمن می خواست با عملیات نظامی جاسوسان را آزاد كند كه واقعه طبس رخ داد.

**یزد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سند الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت، چشم انداز 50 ساله و مبانی كشورداری است كه باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به سند الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت كه اخیرا از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است ، گفت: با توجه به اینكه امروز تمام ' ایسم ' ها و نظام های فكری در دنیا از بین رفته و نتوانسته اند بدون حضور خدا برای مردم كاری كنند باید به اصل اسلام و خداشناسی برگردیم.
وی افزود: باید به اصل آنچه خدا مشخص كرده و نیز خداشناسی برگردیم به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، پنج مبنای خداشناسی ، انسان شناسی ، جهان شناسی ، جامعه شناسی و ارزش شناسی را در این سند ، محور قرار داده اند.
امام جمعه یزد با بیان اینكه باید با استفاده از این سند، اشتباهات را اصلاح كرد ادامه داد: برای این كار باید در مرحله اول ، بچه ها در مدرسه از ابتدا با این محورها آشنا و بزرگ شوند و با پیگیری اجرای بندهای سند الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت ، توطئه دشمنان از بین برود .
ناصری با اشاره به در پیش بودن 13 آبان اظهار داشت : همزمان با این روز سه واقعه اتفاق افتاده كه 2 مورد آن ، قبل از انقلاب اسلامی و یكی بعد از انقلاب اسلامی بوده است.
وی افزود: روز دانش آموز و مبارزه با استكبار ، روز تبعید حضرت امام خمینی (ره) بعد از سخنرانی درباره كاپیتالاسیون در سال 1342به تركیه و بعد آن به نجف اشرف كه قبل از انقلاب بوده است و دیگری تسخیر لانه جاسوسی و سفارت آمریكا مربوط به بعد از انقلاب ، بنابر این باید این روز را گرامی داشته و علیه استكبار جهانی در راهپیمایی شركت كنیم.
**1596**
۰ نفر