۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۳
کد خبر: 83083060
T T
۰ نفر
تولید محصولات رنو متوقف نمی شود

تهران- ایرنا- رییس انجمن صنایع همگن نیرو محركه و قطعه سازان كشور گفت: با وجود تعلیق فعالیت های رنو در ایران، ادامه تولید محصولات این شركت در داخل امكانپذیر است.

«محمدرضا نجفی منش» عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره توقف تولید برخی محصولات رنو در كشور افزود: شركت رنو فرانسه چند ماه پیش اعلام كرد به دلیل بروز مشكلاتی در انتقال پول و حمل و نقل، قادر به ادامه همكاری با ایران نیست و فعالیت در ایران را به حالت تعلیق در می آورد.
به گفته وی، هرچند ادامه سفارش گذاری مربوط به تولید انبوه قطعات از سوی این شركت امكانپذیر نیست اما طبق تجربه مشابهی كه در دور پیشین تحریم ها در اوایل دهه 90 درمورد خودروهایی مانند پژو 206 وجود دارد، می توان همچنان به تولید ادامه داد.
نجفی منش یادآوری كرد: در آن زمان تصمیم گرفتیم قطعاتی را كه تاكنون داخلی سازی نشده است در مدت زمان كوتاهی بسازیم كه میسر شد.
وی بیان داشت: اكنون نیز قطعه سازانی كه با شركت رنوپارس كار می كردند، می توانند قطعات را به جای رنوپارس به ایران خودرو و سایپا بدهند تا تولید ادامه یابد.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محركه و قطعه سازان كشور ادامه داد: حتی می توان با تبدیل تهدید تحریم به فرصت، قطعاتی را كه تاكنون داخلی سازی نشده است در مدت زمان كوتاهی ساخت، زیرا قطعه سازان ایرانی از توان فنی بالایی برخوردارند.
چندی پیش سخنگوی انجمن قطعه سازان ادعا كرد توقف همكاری رنو با خودروسازان ایرانی موجب می‌شود تامین قطعات منفصل (سی.كی.دی) خودروهای رنو در ایران انجام نشود.
«مازیار بیگلو» افزود: متاسفانه قطعه سازان ایرانی به دلیل تامین نشدن قطعات سی.كی.دی امكان تولید سایر قطعات رنو را در كشور ندارند.

اقتصام*3065*1961*
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد