۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳
کد خبر: 83082884
T T
۰ نفر
پرونده تخلف 11شركت غذایی ‌به تعزیرات رفت

تهران- ایرنا- مدیركل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان از ارسال پرونده تخلف 9 شركت لبنی، یك تولید كننده روغن نباتی و یك واردكننده گوشت گرم گوسفندی به دلیل گرانفروشی و بی‌اعتنایی به ضوابط ابلاغی و اقدام های ارشادی، به سازمان تعزیرات حكومتی خبر داد.

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدحسین موحدنژاد» افزود: مجموع ‌تخلف 9 شركت لبنی از آغاز امسال تاكنون 143 میلیارد ریال بود.
وی بیان داشت: هرگونه تغییر و افزایش قیمت كالای لبنی منوط به تصویب كارگروه تنظیم بازار است و باید واحدهای صنفی نسبت به درج و نصب برچسب قیمت و صدور فاكتور اقدام كنند.
موحدنژاد گفت: برخی واحدهای لبنی در روزهای گذشته نسبت به افزایش غیرقانونی محصولات پرمصرف لبنی از جمله شیر، ماست و پنیر اقدام كردند كه با آنها برخورد شد.
وی ادامه داد: پرونده تخلف 49 میلیارد ریالی یك شركت تولیدكننده روغن نباتی نیز به دلیل بی اعتنایی به ضوابط ابلاغی و قیمت مصوب، در سازمان تعزیرات حكومتی مطرح شده است.

** نظارت مستقیم سازمان حمایت بر تولید كارخانه های لاستیك
موحدنژاد درباره توزیع تایر گفت: طبق بخشنامه این سازمان به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در سوم مهرماه امسال، مقرر شد برای كنترل دقیق، بازرس مقیم در كارخانه‌های تولید تایر حضور یافته و از مراحل نخست تا پایان بر تولید نظارت كند.
«با این واحدها در صورت استنكاف از پذیرش بازرس، برخورد فوری و تعزیری می شود.»

** تشكیل پرونده یك شركت واردكننده گوشت گرم گوسفندی
موحدنژاد از تشكیل پرونده یك شركت واردكننده گوشت گرم گوسفندی به دلیل عمل نكردن به تعهدات خبر داد و گفت: پرونده تخلف به ارزش بیش از 12 میلیارد ریال تشكیل و برای رسیدگی به تعزیرات حكومتی ارسال شده است.
به گزارش ایرنا، در نخستین روز آبان ماه نیز سخنگوی سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان از معرفی 700 پرونده واحدهای تولیدی و توزیعی به سازمان تعزیرات خبر داد.
«غلامرضا كاوه» گفت: اتهام این واحدها گرانفروشی كردن، درج نشدن قیمت، صادر نكردن فاكتور، نداشتن پروانه كسب و عرضه كردن كالا خارج از شبكه بود.

اقتصام*3065*1961*
۰ نفر