۴ آبان ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 83078849
T T
۰ نفر

مشكلات ارزی كام زایران حسینی را تلخ كرده است

۴ آبان ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 83078849
مشكلات ارزی كام زایران حسینی را تلخ كرده است

كربلا – ایرنا – یك مقام ایرانی مسئول در كربلای معلا گفت: مشكلات ارزی و نحوه گرفتن دینار عراقی از سوی مراكز اعلام شده در عراق كام زایران ایرانی اربعین حسینی را تلخ كرده و برای آنها دردسرساز شده است.

این مقام مسئول ایرانی كه نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به كربلای معلا افزود: برخی از زایران اربعین حسینی ایرانی سه روز است كه در صف گرفتن دینار عراقی می باشند كه قبل از سفر به عراق در سامانه بانك ملی ثبت نام كرده اند ولی هنوز ارز خود را دریافت نكرده اند.
وی با بیان این كه گرفتن دینار عراقی از سوی زایران حسینی باید در داخل خاك ایران انجام می شد، تصریح كرد: مقامات بانك ملی ایران اعلام كرده بودند كه در كربلا 17 مركز واگذاری دینار عراقی به زایران ثبت نام كرده در ایران اختصاص داده اند اما فقط یك مركز به این كار اختصاص یافته و با توجه به مراجعه زیاد، زایران بسیار زیادی در صف گرفتن دینار عراقی هستند.
این مقام ایرانی با اشاره به این كه تصمیم واگذاری دینار عراقی به زائرین اربعین حسینی در عین حالی كه تصمیم درستی بوده ولی دیر هنگام بوده است، گفت: زایران حسینی به جای این كه به زیارت خود در عتبات عالیات برسند در صف ارز ایستاده اند.
حسن زایر 35 ساله ایرانی كه به همراه همسر خود از طریق فرودگاه نجف اشرف وارد عراق شده بود نیز در این باره گفت: در فرودگاه نجف باجه بانك ملی به دلیل شلوغی به من و همسرم دینار نداد و گفته شد كه به باجه های كربلا مراجعه نمایم،
من هم سه روز با همسرم پیاده به كربلا آمدیم ولی فقط یك باجه در این شهر باز می باشد كه در آن هزاران نفر در صف هستند و من حتی پول برگشت به نجف را ندارم و فردا نیز بلیت برگشت از نجف به تهران را دارم.
خبرنگار ایرنا در گفت و گو با چند زایر اربعین حسینی كه در صف كیلومتری دریافت دینار عراقی بودند موضوع را از نزدیك پیگیری كرد كه همگی با حالت عصبانی این موضوع را تایید كردند و خواستار رسیدگی به آن بودند.
سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كربلا نیز با تایید این مشكل به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه برخی بی درایتی ها باعث این مشكل شده است.
میر مسعود حسینیان افزود: مسئولان بانك ملی قول راه اندازی چند باجه دیگر را داده اند كه تاكنون این امر محقق نشده است.
خاورم*م.ج*380**

سرخط اخبار جهان