۳ آبان ۱۳۹۷، ۲:۳۵
کد خبر: 83077863
T T
۰ نفر
كردستان عراق سرمايه گذاري خارجي را تشويق مي كند

اربيل – ايرنا - 'نيچروان بارزاني' نخست وزير دولت اقليم كردستان عراق در ديدار با هيات اقتصادي و تجاري آمريكا تاكيد كرد: تشويقات لازم براي سرمايه گذاري در كردستان عراق به سرمايه گذاران ارائه مي شود.

به گزارش ايرنا، بارزاني در ديدار هيات 30 نفره از نمايندگان شركتهاي بزرگ آمريكايي و تجار اين كشور با وي، اعلام كرد كه كردستان عراق از شركتها و سرمايه گذاران خارجي براي فعاليت در اين منطقه استقبال كرده و تسهيلات لازم را در اين خصوص در اختيار آنها قرار مي دهد.
بارزاني افزود: فرصتهاي لازم براي توسعه زيرساختهاي اقتصادي و سرمايه گذاران در كردستان عراق فراهم و قوانين مربوطه نيز اصلاح شده است.
نيچروان بارزاني تصريح نمود كه شرايط براي فعاليت شركتهاي آمريكايي در اقليم فراهم شده است.
اين اولين بار است كه يك هيات بزرگ اقتصادي و تجاري آمريكايي وارد اربيل مي شود. هيات مذكور در طول حضور چند روزه خود با مسئولان و اعضاي اتاقهاي بازرگاني منطقه كردستان عراق و اتاق سرمايه گذاري ديدار و گفتگو كرد.
استفن فيگن سركنسول آمريكا در اربيل در كنفرانسي مطبوعاتي در خصوص حضور شركت هاي اين كشور در كردستان عراق اظهار داشت: دولت متبوعش مشوق شركت هاي آمريكايي براي فعاليت در كردستان عراق مي باشد و اميدوار است كه سفر اين هيات زمينه ساز توسعه حضور اقتصادي آمريكا در منطقه گردد.
هيات تجار و بازرگانان آمريكايي روز دوشنبه وارد اربيل در كردستان عراق شد.
در حالي آمريكا در تلاش براي توسعه حضور اقتصادي خود در كردستان عراق است كه اين كشور ساخت بزرگترين كنسولگري خود در جهان را در اربيل چندي پيش آغاز كرده است.
خاورم**351**4**380

سرخط اخبار جهان