۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۰۹
کد خبر: 83076405
T T
۰ نفر

توله خرس قهوه ای نیمه جان در خرم بید تلف شد

۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۰۹
کد خبر: 83076405
توله خرس قهوه ای نیمه جان در خرم بید تلف شد

شیراز-ایرنا- توله خرس قهوه ای نیمه جانی كه یكی از عشایر شهرستان خرم بید آن را در منطقه آق چشمه این شهرستان یافته بود به دامپزشكی انتقال یافت اما قبل از عملیات مداوا تلف شد.

روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست استان فارس در گزارش روز سه شنبه خود با بیان این مطلب به نقل از رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خرم بید افزود: حركت انسانی و خداپسندانه این عشایر دوستدار محیط زیست و حامی حیات وحش كه بامداد امروز (یكم آبان) پس از یافتن این توله خرس، تمام تلاش خود را برای نجان جان این حیوان انجام داد، قابل تقدیر است.
داریوش غلامی، بیان داشت: كارشناسان و نیروهای یگان محیط زیست شهرستان خرم بید پس از اطلاع از این موضوع بی درنگ نسبت به انتقال این حیوان به شبكه دامپزشكی این شهرستان اقدام كردند اما این توله خرس تاب نیاورد و در حین معالجه و پیش از مداوا، تلف شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم بید گفت: لاشه این حیوان برای كالبد گشایی، نمونه برداری و تعیین علت دقیق مرگ به شبكه دامپزشكی این شهرستان تحویل داده شده است.
به گفته غلامی، كارشناسان احتمال می دهند این توله خرس با توجه به همجواری شهرستان خرم بید با منطقه شكار ممنوع كوه خرسی، از مادر جدا افتاده و از ناحیه چنارو و كوه های موسی خانی به حوالی آق چشمه رسیده و بر اثر گرسنگی آسیب دیده باشد.
شهرستان خرم بید به مركزیت صفا شهر در فاصله 187كیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
استان فارس و مناطق شمال غرب این استان از جمله منطقه تنگ خرسی شهرستان پاسارگاد، محل زیست خرس قهوه ای است. این حیوان به صورت پراكنده در زیستگاه های اطراف شیراز، مرودشت و ارسنجان نیز مشاهده شده است.
خرس قهوه ای، پستانداری از راسته گوشتخواران بزرگ جثه است كه وزن آن بین 90 تا 400 كیلوگرم است، این گونه جانوری در بخش عظیمی از مناطق منقرض شده اما همچنان در بخش های گسترده ای در استان فارس پراكنش دارد.
6113 /6118

سرخط اخبار استان‌ها