۱ آبان ۱۳۹۷، ۱:۱۲
کد خبر: 83075179
T T
۰ نفر
سارقان حرفه ای نفت در كردستان عراق دستگیر شدند

اربیل – ایرنا- نیروهای امنیتی در اربیل در عملیاتی ویژه یك باند ویژه سرقت نفت را دستگیر كردند كه به گفته برخی منابع شماری از مسئولین امنیتی نیز در آن عضویت دارند.

به گزارش ایرنا، 'سرتیپ ویسی' روزنامه نگار كرد عراق با اشاره به دستگیری این تیم در صفحه شخصی خویش در فیس بوك نوشت: تیم ویژه سرقت نفت كه از 6 نفر تشكیل شده اند در طول مسیر خط لوله انتقال نفت به تركیه اقدام به سوراخ كردن لوله ها و سرقت و فروش آن در بازار می كردند.
وی افزود: نفت خام دزدیده شده كه با نظارت یك كارشناس ترك انجام می شد بعد از سرقت به پالایشگاه های محلی در كردستان عراق فروخته می شد.
به نوشته این روزنامه نگار كرد عراقی نفت سرقت شده از خط لوله انتقال نفت بطور كاملا حرفه ای انجام می شد و بعد از جمع آوری، عملیات انتقال آن به پالایشگاه ها انجام می شد.
در خصوص هویت تیم سرقت نفت كه دستگیر شده اند این روزنامه نگار بدون ذكر نام به وجود چند بازرگان و مقام عالیرتبه و دو تن از مسئولان امنیتی در اربیل در این باند اشاره كرده است.
شواری امنیت اقلیم كردستان عراق اخیرا بدون اشاره به جزئیات از دستگیری یك تیم شش نفره به اتهام سرقت نفت خبر داده و اعلام كرده بود تحقیقات از آنها ادامه دارد.
در ارتباط با میزان نفت سرقت شده برخی منابع غیررسمی اعلام كردند میزان نفت سرقت شده روشن نیست اما - به گفته آنها - آنچه مسلم است سالهاست این تیم سرگرم سرقت نفت به طور حرفه ای و فروش آن در بازار سیاه می باشد.
سرقت نفت از خط لوله نفتی انتقال نفت از كردستان عراق به بندرجیهان تركیه صورت گرفته است كه در سال 2011 میلادی توسط دولت اقلیم كردستان عراق احداث شد.
دولت محلی كردستان عراق هم اكنون روزانه 300 هزار بشكه نفت از طریق این خط لوله نفتی روانه بازارهای جهان می كند.
خاورم**351**4**380

سرخط اخبار جهان