۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83070969
T T
۰ نفر

لاهيجان رتبه اول ورزش همگاني گيلان را دارد

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83070969
لاهيجان رتبه اول ورزش همگاني گيلان را دارد

لاهيجان - ايرنا - رئيس اداره ورزش و جوانان لاهيجان گفت: لاهيجان رتبه اول استان گيلان در ورزش همگاني را دارد و بيشترين اعتبارات ورزشي اين شهرستان صرف توسعه و همگاني كردن ورزش مي شود.

رضا مودبي عصر پنجشنبه در حاشيه نشست هيات هاي ورزشي شهرستان لاهيجان به خبرنگار ايرنا افزود: به سبب فرهنگ بالاي مردم شهرستان لاهيجان و از سويي موقعيت جغرافيايي و طبيعي اين شهرستان ، ورزش همگاني در سبد خانوار مردم لاهيجان قرار گرفته و اين شهرستان رتبه بالايي در ورزش همگاني دارد و در سطح كشور نيز مطرح است.
وي تصريح كرد: برگزاري همايش ها، مسابقات و ايجاد زيرساخت ها توسط بخش دولتي در ارتقاي ورزش همگاني نقش داشته و بيشترين اعتبارات ورزشي در شهرستان در جهت توسعه و همگاني كردن ورزش صرف مي شود.
مودبي خاطرنشان كرد: لاهيجان برغم اينكه در ورزش همگاني رتبه برتر را در بين شهرستان هاي گيلان دارد ولي از نظر ورزش قهرماني هنوز در جايگاه مناسب خود قرار نگرفته و در اين رشته ها جزء رديف هاي آخر شهرستان هاي استان است.
مودبي تاكيد كرد: بايد فضاهاي ورزشي تخصصي در شهرستان لاهيجان توسعه پيدا كند و جذابيت هايي ايجاد شود كه بخش خصوصي نيز انگيزه مشاركت و سرمايه گذاري در بخش ورزش را داشته باشند.
وي يادآور شد: ساير ادارات و سازمان ها و نهادها مانند شوراي اسلامي و شهرداري نيز بايد براي توسعه ورزش همگاني در اين شهرستان گام بردارند و به آن كمك كنند.
وي بر مشاركت مردم در امر ورزش تاكيد كرد و گفت: پنج گروه مردم نهاد در اين شهرستان در رشته هاي ورزشي فعاليت دارند و تا پايان سال اين تعداد بايد دو برابر افزايش يابد.
مودبي اساسي ترين مشكلات شهرستان لاهيجان را كمبود فضاي ورزشي ، تعميرات و تجهيزات واحدهاي ورزشي عنوان و اضافه كرد: كمبود فضاهاي سرپوشيده و سرباز در اين شهرستان كاملا قابل مشاهده است و از طرفي نيز نياز به اسپانسر و پشتيبان داريم.
به گفته رئيس اداره ورزش و جوانان لاهيجان ، سرانه فضاي ورزشي بر اساس جمعيت 167هزار نفري لاهيجان در بخش فضاي ورزشي اداره ورزش و جوانان 54صدم مترمربع، ساير ارگان ها 24صدم مترمربع و بخش خصوصي دو صدم درصد و در مجموع سرانه فضاي ورزشي شهرستان 81صدم مترمربع است .
معاون عمراني فرمانداري لاهيجان نيز در نشست اعضاي هيات هاي ورزشي اظهارداشت: در شهرستان زيرساخت هاي ورزشي خوبي وجود دارد ولي خروجي خوبي نداريم و ورزش لاهيجان را بايد قهرمان ببينيم .
جهانگيري تخصصي كردن رشته هاي ورزشي ، استعداديابي و ترويج ورزش روستايي را از جمله مقوله هاي مهم در شهرستان لاهيجان عنوان كرد و افزود: عدم هماهنگي از مشكلات ورزش اين شهرستان است و بايد برنامه تجليل از قهرمانان در برنامه هاي اداره ورزش و جوانان قرار گيرد.
شهرستان لاهيجان در 40 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع شده و 40هيات در رشته هاي مختلف ورزشي فعاليت دارند.
2007 /6029

سرخط اخبار استان‌ها