۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۳:۳۷
کد خبر: 83070868
T T
۰ نفر
موضوع مهاجران، مشاوران ترامپ را به فرياد آورد

تهران - ايرنا - شبكه خبري سي ان ان گزارش داد كه موضوع مهاجران در مرزهاي جنوبي آمريكا باعث شده مشاوران ارشد ترامپ در جلسه اي در كاخ سفيد بر سر هم فرياد بكشند.

به گزارش بامداد جمعه ايرنا، تارنماي سي ان ان به نقل از دو منبع آگاه نوشت: مشاجره داغ جان كلي رئيس كاركنان و جان بولتون مشاور امنيت ملي كاخ سفيد پيرامون موج جديد مهاجران در مرزهاي جنوبي آمريكا به داد و فرياد تبديل شد.
روز گذشته دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا در پيامي توئيتري تهديد كرد در صورتي كه مكزيك كاروان هاي مهاجران آمريكاي جنوبي را در مرزهاي خود متوقف نكند، واشنگتن از ارتش خود استفاده كرده و مرزها را خواهد بست.
موضوع مهاجران با نزديك شدن كاروان هاي چند صد هزار نفري مهاجران آمريكاي جنوبي به مرزهاي ايالات متحده بحراني شده و ترامپ دمكرات ها را متهم اصلي ضعف قوانين ضدمهاجرتي و كنترل مرزها مي داند.
ترامپ كه به گفته برخي منابع در ابتداي مشاجره كلي و بولتون حضور داشته و بحث آن ها را شنيده، پس از خروج از كاخ سفيد در پاسخ به خبرنگاران هرگونه اطلاع از اين بحث را تكذيب كرد.
گفته مي شود علت آغاز مشاجره مشاوران ارشد ترامپ متهم شدن «كريستين نيلسون» وزير امنيت داخلي ترامپ از سوي بولتون به ضعف در دفاع از مرزها بوده است.
نيلسون زماني كه كلي پيش از تصدي سمت رياست كاركنان كاخ سفيد، وزارت امنيت داخلي را بر عهده داشت، معاون وي بوده و اين امر باعث شده كه كلي در مقام دفاع از نيلسون برآيد.
به گفته سي ان ان به نقل از منابع آگاه، شدت داد و فريادهاي كلي و بولتون به حدي بوده كه ديگر كاركنان كاخ سفيد گفته اند يكي از آن ها حتما استعفا مي دهد.
اما سارا سندرز سخنگوي كاخ سفيد با تكرار اتهام هاي ترامپ عليه دمكرات ها گفت: ما اگرچه در حل موضوع مهاجرت غيرقانوني احساساتي هستيم، اما از دست همديگر عصباني نمي شويم.
بولتون سياستمدار افراطي و جنگ طلب آمريكايي است كه در زمان جرج دابليو بوش رئيس جمهوري پيشين آمريكا سفير اين كشور در سازمان ملل بود و فروردين ماه سال جاري براي پيش برد سياست هاي ضد ايراني كاخ سفيد از سوي ترامپ به سمت مشاور امنيت ملي برگزيده شد.
ترامپ همچنين كشورهاي هندوراس، گوآتمالا و ال سالوادور را كه مسير كاروان هاي مهاجران است تهديد كرد در صورتي كه شهروندان آنان به اين كاروان ها بپيوندند، همه كمك هاي آمريكا به آنان قطع مي شود.
شبد**9416**1379
۰ نفر