۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 83065781
T T
۰ نفر
لندن، پاريس وبرلين خواستار تحقيقات درباره سرنوشت خاشقچي شدند

تهران – ايرنا – انگليس، فرانسه و آلمان روز يكشنبه در بيانيه مشتركي با اعلان اين مطلب كه ناپديد شدن جمال خاشقچي روزنامه نگار ناراضي سعودي را با بيشترين جديت و حساسيت پيگيري مي كنند، از مقام هاي عربستان و تركيه خواستند تحقيقات معتبري در اين باره اجرا كنند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از لندن؛ در بيانيه مشترك جرمي هانت، ژان ايو لودريان و هايكو ماس، وزيران امور خارجه سه كشور اروپايي آمده است: تحقيق معتبر براي مشخص شدن حقيقت اين رخداد و در صورت نياز شناسايي مسئولان ناپديد شدن خاشقچي و تضمين پاسخگويي و محاكمه آنان ضروري است.
وزيران امور خارجه سه كشور عمده اروپايي در بيانيه خود افزودند: ما خواستار تلاش هاي مشترك عربستان و تركيه در اين باره هستيم و از دولت سعودي انتظار داريم پاسخ كامل و مفصلي در اين باره منتشر كند و اين پيام را به صورت مستقيم به مقام هاي سعودي انتقال داده ايم.
به گزارش ايرنا، خاشقچي روزنامه نگار 59 ساله سعودي كه بعد از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان وليعهد عربستان، كشورش را ترك كرد و به آمريكا رفت و از دهم مهرماه جاري پس از ورود به ساختمان كنسولگري عربستان در شهر استانبول تركيه ناپديد شده است، در مقالاتي در روزنامه واشنگتن پست، از تهاجم عربستان به يمن، بحران اقتصادي رياض با كانادا و سركوب مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد كرده بود.
به گفته برخي منابع غير رسمي خبري، ماموران سازمان هاي امنيتي سعودي، وي را پس از شكنجه در داخل ساختمان كنسولگري عربستان، به قتل رسانده و جنازه وي را قطعه قطعه و معدوم كرده اند.
اروپام**1486**1908
۰ نفر

سرخط اخبار جهان