۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 83063277
T T
۰ نفر
مردم بحرین در حمایت از تحریم انتخابات تظاهرات كردند

دوحه – ایرنا - در ادامه راهپیمایی های هفتگی شیعیان بحرین، امروز- جمعه- هم شمار زیادی با راهپیمایی در اطراف مسجد امام جعفر صادق (ع) از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعی این كشور و تصمیم علمای بحرینی برای تحریم انتخابات نمایشی رژیم حمایت كردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، منابع خبری شیعیان بحرین گزارش دادند : در این راهپیمایی كه در منطقه الدراز منامه برگزار شد ، تظاهر كنندگان با در دست داشتن تصاویری از آیت الله شیخ عیسی قاسم و همچنین شهدای بحرینی علیه اقدام رژیم در ممانعت از برگزاری نماز جمعه و در حمایت از تحریم انتخابات پارلمانی رژیم شعار دادند.
شیخ عیسی قاسم پس از 2 سال حصر خانگی نیروهای امنیتی رژیم آل‌ خلیفه، 18تیرماه گذشته برای درمان وارد لندن شد كه بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و دوم مردادماه تحت عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت.
بر اساس این گزارش ، نیروهای امنیتی آل خلیفه امروز هم برای یكصد و هجدمین هفته متوالی به محاصره امنیتی منطقه الدراز و منزل آیت الله عیسی قاسم به طور مستمر ادامه دادند و از برگزاری نماز جمعه شیعیان بحرین مانند هفته های گذشته جلوگیری كردند و نمازگزاران نماز جمعه خود را فرادی خواندند.
با وجود تهدیدهای رژیم آل خلیفه مبنی بر مجازات افرادی كه انتخابات مجلس و شهرداری را تحریم كنند ، سه شنبه گذشته ' حسین الدیهی ' معاون دبیركل جمعیت «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین مخالف سیاست های رژیم آل خلیفه در بحرین ، تحریم انتخابات پارلمانی و شورای شهر این كشور را اعلام كرد و از مردم هم خواست این انتخابات كه قرار است 24 نوامبر (3 آذر) برگزار شود را تحریم كنند.
الدیهی طی یك كنفرانس خبری در لندن با تاكید بر این كه رژیم بیش از 60 درصد از جمعیت كشور را در مشاركت سیاسی و تصمیم گیری ها نادیده می گیرد ، اظهار داشت : بحرین به جزیره ای خفه شده تبدیل شده است كه مشاركت سیاسی، آزادی بیان، اقدامات حقوقی و اعتراض های مسالمت آمیز در آن ممنوع است .
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی كار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی كشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاكنون ده ها كشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت كرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سركوب مخالفان محكوم كرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این كشور شده‌اند.
سازمان دیده بان حقوق بشر به تازگی اعلام كرد كه دولت بحرین از آغاز انقلاب مردمی تاكنون 738 نفر را سلب تابعیت كرده است.
جمعیت ملی – اسلامی الوفاق' (بزرگترین جریان مخالف دولت بحرین) تیر ماه گذشته اعلام كرد: از آغاز انقلاب این كشور در سال 2011 میلادی (1390 ) تاكنون 5 هزار و 98 نفر قربانی شكنجه در زندان های آل خلیفه شده اند.
این جمعیت افزود: تنها طی شش ماه اول سال جاری میلادی شمار قربانیان شكنجه از سوی دولت بحرین به 201 نفر رسیده است.
در گزارشی كه این جمعیت به مناسبت 'روز حمایت از قربانیان شكنجه'، 26 ژوئن (5 تیر ) منتشر كرد، آمده است: با این كه بحرین تفاهم نامه مبارزه با شكنجه را امضا كرده، اما حكومت این كشور انواع شكنجه های جسمی و روحی را از زمان بازداشت فعالان در اتاق های مخفی تحقیق و در طول دوران زندان با هدف اعتراف گیری اجباری انجام می دهد.
خشونت های آل خلیفه به بازداشت، شكنجه و اخراج از محل كار محدود نمی شود، بلكه شیوه های شدیدتری از خشونت اخیراً به كار گرفته می شود. صدور و اجرای حكم اعدام كه اخیراً درباره شش جوان بحرینی به كار گرفته شد و همچنین 'ناپدیدشدگی اجباری' از جمله این شیوه های خشن است كه رژیم آل خلیفه اعمال می كند.
جمعیت ملی – اسلامی الوفاق در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی ' قربانیان ربوده شدن اجباری' منتشر كرد، افزود: رژیم آل خلیفه از ابتدای سال جاری میلادی 174 نفر را ربوده است.
از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل دو هفته پیش در گزارشی اعلام كرد كه زندانیان بیمار در بند زندان های رژیم آل خلیفه بحرین با قصور پزشكی مواجه اند.
سازمان عفو بین الملل در گزارش خود آورده است: بیماران زندانی مبتلا به سرطان یا ام اس در زندان های بحرین به خدمات درمانی تخصصی و داروهای خاص دسترسی ندارند.
خاورم**1508**1586
۰ نفر