۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83059915
T T
۰ نفر
كمیته پدافند غیرعامل وزارت كشور تشكیل شد

تهران – ایرنا - مدیركل دفتر امور انتظامی و توسعه نظم عمومی وزارت كشور گفت: كمیته پدافند غیرعامل با موافقت وزیر كشور در این وزارتخانه تشكیل شد و در هفته های پیش رو، اولین جلسه این كمیته برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، «حسین قاسمی» امروز - سه شنبه - در نشست مدیران كل پدافند غیرعامل استانداری ها افزود: ریاست این كمیته بر عهده حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور است.
وی یادآور شد: معاونان وزیر كشور اعضای این كمیته هستند كه به فراخور موضوع، جلسات تشكیل می شود تا موضوعات پدافند غیرعامل در مركز و استان ها به صورت ساختارمند دنبال شود.
مدیركل دفتر امور انتظامی و توسعه نظم عمومی وزارت كشور به آغاز طرح جامع پدافند غیرعامل استان ها اشاره كرد و اظهار داشت: مدیران پدافند غیرعامل استان ها باید به دو نكته مهم صیانت از اطلاعات و نظارت دقیق برای حفظ و نگهداری آنها و همچنین نظارت در روند تدوین این طرح توجه و نگاه ویژه ای داشته باشند.
قاسمی همچنین گفت: امسال برای دومین بار نشست مدیران كل پدافند غیرعامل استانداری ها برگزار می شود و هدف از استمرار ساختارمند كردن ارتباط بین ستاد و صف است.
مدیركل دفتر امور انتظامی وزارت كشور خاطرنشان كرد: نزدیك شدن دیدگاه ها و تبادل روندهای موفق در پیگیری ها، مرور اقدامات انجام شده در 6 ماه گذشته، شنیدن نظرات، هم فكری و هماهنگی بیشتر، رفع مشكلات حوزه پدافند و برنامه ریزی برای تعیین مسیر و اهداف پیش رو و نحوه پیگیری از دیگر اهداف این حوزه است.
قاسمی افزود: بیشتر مسائل بپیش از این، به صورت دبیرخانه ای دنبال می شد اما با رویكرد جدید، پیگیری امور به صورت ساختارمند خواهد بود و روند كار تسهیل و تسریع می شود.
وی با یادآوری این كه تلاش های زیادی در استان ها در حوزه پدافند دنبال می شود، تاكید كرد: در گذشته، صرفا سطوح استانی متوجه آن می شدند اما این اقدامات به صورت دقیق به سطوح بالادستی و وزارت كشور نمی رسید.
مدیركل دفتر امور انتظامی و توسعه نظم عمومی وزارت كشور همچنین به گلایه های مدیران كل پدافند غیرعامل استان ها در همین زمینه اشاره كرد و گفت: برای این كه اقدامات استان ها دیده شود گزارش هایی به صورت مستمر از استان ها تهیه و به سمع و نظر وزیر كشور می رسانیم كه اثرات مطلوبی نیز داشته است. همین امر موجب شده استانداران نیز توجه ویژه ای به اقدامات و گزارش های حوزه پدافند استان خود داشته باشند.

** انتصاب اسماعیل نجار به عنوان عضو كمیته پدافند غیرعامل وزارت كشور
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور در حكمی اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران كشور را به عنوان عضو كمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه منصوب كرد.
برنامه ریزی برای كاهش آسیب پذیری زیرساخت ها و دارائی های وزارت كشور، حفظ و ارتقاء پایداری كاركرد و ماموریت هنگام مواجهه با بحران از طریق اجرای كامل اصول و الزامات پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی و آموزش مناسب در این خصوص، از مهم ترین وظایفی ماموریت هایی است كه در حكم انتصاب اسماعیل نجار بر آن تاكید شده است.
سیام**3070***1336

سرخط اخبار سیاست